مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۱۹:۵۷
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی از تصویب بخشی از لایحه اصلاح قانون مجازات اسلامی خبر داد که بر اساس آن، دیه زن و مرد در عمل یکسان می‌شود.

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از واحد مرکزی خبر، موسی قربانی گفت: تصویب نهایی لایحه اصلاح قانون مجازات اسلامی با رای نمایندگان و بر اساس اصل 85 قانون اساسی به کمیسیون قضایی و حقوقی واگذار شده است.

وی افزود: کمیسیون به بررسی و تصویب جزئیات این لایحه پرداخته و تاکنون بررسی فصول کلیات، حدود، دیات و بخشی از فصل قصاص پایان یافته است.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس گفت: از مهم‌ترین موارد اصلاح قانون مجازات اسلامی، مصوبه کمیسیون درباره تساوی دیه مرد و زن در عمل است.

قربانی با اشاره به اینکه بر اساس موازین شرعی و احکام الهی دیه نفس زنان، نصف مردان تعیین شده و حتی درباره دیه اعضا و جوارح زنان هم مبلغ دیه کمتر از دیه مردان است افزود: ما در این مصوبه به گونه ای عمل کردیم که بدون نقض احکام اسلام، تساوی برقرار شود.

عضو هیئت رئیسه مجلس در توضیح این موضوع به مصوبه پارسال مجلس درباره تاسیس صندوق بیمه تامین خسارت‌های بدنی اشاره کرد و گفت: این قانون ‌برای حمایت از آسیب‌دیدگان و زیان دیدگان حوادث رانندگی تصویب شد و منابع صندوق نیز از محل‌هایی مثل جریمه یا بیمه نامه شخص ثالث تامین می شود.

وی افزود: کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با توجه به این قانون تصویب کرد مابه‌التفاوت دیه زن با دیه مرد از این صندوق پرداخت شود، بدین ترتیب دیه زن و مرد در عمل یکسان خواهد شد و احکام شرعی نیز نقض نمی شود.

کد خبر 81315

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز