چهارشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۱۱:۳۵
۰ نفر

از چندی پیش تعیین قیمت شیر به چالشی بین تولید‌کنندگان، مسئولان دستگاه‌های دولتی ذی‌ربط و تولید‌کنندگان فراورده‌های لبنی تبدیل شده است؛

موضوعی که در ماه‌های اخیر موجب شد تا حتی 3وزیر کابینه دولت نهم نیز به مجلس فراخوانده شوند. گرچه با تداوم واردات بی‌‌رویه شیر خشک، افزایش هزینه‌های تولید و تثبیت نرخ پایه هر کیلو شیر خام خریداری شده از دامداران، به‌نظر می‌رسد مشکلات این تولید‌کنندگان را پایانی نیست و رایزنی‌های انجام‌شده برای رفع مشکلات دامداران در کشاکش مسائل سیاسی ره به جایی نخواهد برد.

نایب رئیس اتحادیه دامداران تهران با اشاره به مشکلات بسیار دامداران کشور معتقد است: تاکنون اقدام خاصی در جهت رفع مشکلات آنان انجام نشده و متأسفانه در حال حاضر قیمت‌گذاری بهای شیر در کشور سیاسی شده است.

جمشید سلیمانی می‌افزاید: قیمت‌گذاری این محصول باارزش باید فارغ از اینگونه مسائل باشد تا تولید‌کننده بتواند رشد بیشتری را در تولید محصولات و فراورده‌های دامی داشته باشد.وی با اشاره به اینکه سالانه حدود 14 میلیون تن آب معدنی در سطح کشور تولید می‌شود، معتقد است: نکته جالب و قابل توجه اینجاست که بهای یک لیتر شیر خام خریداری شده از دامداران و آب معدنی با یکدیگر برابری می‌کند و کسی نیز در این عرصه شکایت و اعتراضی ندارد. قیمت‌گذاری یک لیتر شیر آن هم با این همه هزینه در مقایسه با بهای یک لیتر آب معدنی حاکی از این موضوع است که اینگونه قیمت‌گذاری‌ها، کارشناسی نیست.

کد خبر 81261

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز