رئیس شورای شهر تهران گفت: نیروگاه‌هایی که از مازوت استفاده می‌کنند، پلمپ شده اند، شرکت واحد به ما اعلام کرد که گازوئیل مورد استفاده اتوبوس‌ها استاندارد است و گوگرد بنزین هم حذف شده و مشکلی ندارد.

چمران در جمع خبرنگاران

به گزارش خبرنگار همشهری آنلاین؛ مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران پیش از آغاز یکصدونودوهفتمین جلسه شورای شهر در جمع خبرنگاران با اشاره به آلودگی هوای تهران، اظهار کرد: نباید امروز فروش طرح ترافیک انجام می‌شد، بحث آلودگی هوا دائمی شده است؛ هفته گذشته تذکری در خصوص مازوت‌سوزی در شورا مطرح شد که رسماً تکذیب کردند.

رئیس شورای شهر گفت: نیروگاه‌هایی که از مازوت استفاده می‌کنند، پلمپ شده اند، شرکت واحد به ما اعلام کرد که گازوئیل مورد استفاده اتوبوس‌ها استاندارد است و گوگرد بنزین هم حذف شده و مشکلی ندارد؛ در هر شرایط بنزین و گازوئیل آلودگی ایجاد می‌کنند و تا وقتی این تعداد خودرو در شهر باشد و مردم با وسایل شخصی خود تردد کنند، همین وضع ادامه خواهد داشت.

وی افزود: تعطیلی مدارس و اجرای طرح زوج و فرد، شاید تاثیر موقتی داشته باشد اما در طولانی مدت اثرگذار نخواهد بود.

چمران با اشاره به توصیه وزارت صمت، بیان کرد: مقرر شد هر دو هزار اتوبوس وارداتی با وجود هزینه دو برابری نسبت به اتوبوس‌های گازسوز، برقی باشند، با این اقدامات می‌توانند امیدوار بود از آلودگی کاسته شود؛ البته اگر مردم نیز همراهی کنند و از خودروهای شخصی استفاده نکنند.

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به اینکه قرار بود در موتورخانه‌ها اقداماتی انجام شود که صورت نگرفت، ادامه داد: شورا باید بودجه تصویب می‌کرد که یک سوم بودجه را به حمل و نقل اختصاص داد و این اقدامی بی نظیر در تاریخ بلدیه بود. دست شهرداری نیز باز است که در توسعه حمل و نقل عمومی اقدام کند.

چمران با اشاره به روز جهانی افراد دارای معلولیت، خاطرنشان کرد: اقدامات گسترده‌ای برای مناسب‌سازی صورت گرفته اما هنوز جای کار دارد، در برخی موارد می‌بینیم که رمپ وجود ندارد و بالابرها نیز در ساختمان‌ها حذف می‌شوند و این ظلمی در حق معلولان است.

کد خبر 812562
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردارى

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha