شهردار تهران گفت: ایده‌هایی که امروز دریافت کردیم ۳۶۷۹ پروژه است که نسبت به سال گذشته ۷۷ درصد افزایش داشته است؛ همچنین به  ۸.۷ همت اعتبار نیاز دارد که این هم ۷۶ درصد نسبت به سال قبل رشد کرده است. 

زاکانی

به گزارش خبرنگار همشهری؛ علیرضا زاکانی شهردار تهران در هشتادوچهارمین رویداد امیدوافتخار در جریان آغاز طرح من شهردارم ۲، گفت: بسیار خوشنودم که گام دوم طرحی را آغاز می‌کنیم که در قدم اول افتخار آمیز بود.

وی با اشاره به اینکه برای ما مشارکت مردم یک اصل است و این را انقلاب اسلامی به ما آموزش داده است، گفت: اساس پیروزی انقلاب نیز بر همین اصل بوده است.

زاکانی بیان کرد: طرح «من شهردارم» نشان دهنده بارقه‌های مردم سالاری دینی است، بنابراین ریشه ماجرا معلوم است و هرکجا انقلاب اسلامی به مردم تکیه کرد، خداوند عنایت را شامل حامل ما کرده است.

شهردار تهران گفت: گام اول طرح من شهردارم در مسیر اتمام است، پیشینه این طرح با تلاش شورای شهر ششم در طرح رصد نمودار شد و با همکاری معاونت برنامه ریزی شهرداری این طرح عمق پیدا کرد و تبدیل به طرح من شهردارم یک شد.

وی با اشاره به طرح من شهردارم یک، تصریح کرد: در گام اول طرح، ۲۰۸۰ پروژه در معرض دید مردم قرار دادیم و نقش مردم نقش انتخاب‌گر بود تا پروژه‌ها را براساس اولویت‌ها را معلوم کنند، نزدیک به ۵ همت پول و اعتبار هم به این پروژه‌ها اختصاص دادیم. شهروندان از بین ۲۰۸۰ پروژه، ۱۴۶۲ مورد را انتخاب کردند که۶۳ درصد از آنها به اتمام رسیده است.

شهردار تهران با اشاره به طرح من شهردارم ۲، تصریح کرد: طرح من شهردارم ۲ تفاوت جوهری دارد و مردم در مختصات ارائه ایده قرار گرفتند و از یک ماه پیش تا امروز ما در تهران ایده های متفاوتی را از سوی مردم دریافت کردیم.

وی افزود: این ایده ها بررسی شده و ایده‌های دیگر نیز طی ۳ هفته آینده برای ما خواهد آمد؛ در نهایت این ایده‌های مردم دوباره در معرض انتخاب دوباره قرار خواهد گرفت و عملا آنچه که امروز دریافت شد، ۳۶۷۹ پروژه است که نسبت به سال گذشته ۷۷ درصد پروژه ها افزایش داشته است؛ همچنین به ۸.۷ همت اعتبار نیاز داریم که این هم ۷۶ درصد نسبت به سال قبل رشد کرده است.

زاکانی با اشاره به اینکه امکان اظهار نظر برای هر پروژه ناظر به مختصات دقیق پروژه است، توضیح داد: بخشی از سفیران ما از درون شهرداری و بخشی از آنان از میان نخبگان هستند بنابراین بدون واسطه با مردم در تعامل خواهیم بود.

کد خبر 812248
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha