همشهری آنلاین: معاون سازمان توسعه تجارت اعلام کرد: برای بازنگری در بخشی از پیشنهاد تغییرات تعرفه‌ای ماده 40 قانون بودجه 88 کشور مبنی بر برابر شدن تعرفه محصولات نهایی کشاورزی با تعرفه خودرو با مجلس در حال مذاکره هستیم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت بازرگانی، بابک افقهی، معاون کل سازمان توسعه تجارت در خصوص تثبیت تعرفه محصولات نهایی کشاورزی و برابر کردن آن با تعرفه خودرو با بیان مطلب فوق، اظهار داشت: مسوولان بخش بازرگانی در حال تعامل با مجلس در خصوص بازنگری در این تغییرات تعرفه‏ای هستند.

وی گفت: اگرچه وزارت بازرگانی باید این قانون را اجرا کند، اما برای جلوگیری از زیان‌دهی تولیدکننده و مصرف‌کننده با مجلس شورای اسلامی وارد مذاکره شده‌ایم تا قانون به نحوی اجرایی شود که آسیبی به هیچ یک از بخش‏ها وارد نشود.

معاون کل سازمان توسعه تجارت در خصوص این که آیا وزارت بازرگانی پیشنهاد خاصی برای تعرفه محصولات کشاورزی دارد یا خیر، ‌اذعان داشت: وزارت بازرگانی پیشنهاد خاصی برای تعرفه محصولات کشاورزی ندارد و در این خصوص باید وزارت جهاد کشاورزی به عنوان متولی و حامی بخش تولید، پیشنهادات تعرفه‏ای خود را اعلام کند.

این گزارش افزوده است: ‌اگر مذاکرات میان وزارت بازرگانی و مجلس در راستای بازنگری و تغییر در قانون جدید تعرفه‏های محصولات نهایی کشاورزی طولانی شده و کشاورزان و واردکنندگان ملزم به اجرای آن شوند، علاوه بر تولیدکنندگان، ‌مصرف‌کنندگان نیز آسیب جدی خواهند دید. تا پیش از این، تعرفه محصولات کشاورزی متغیر بوده و به تولیدکنندگان و واردکنندگان اجازه می‏داد در زمان کاهش و یا اتمام محصولات کشاورزی داخلی، نسبت به واردات برای تنظیم بازار داخلی اقدام کنند که موجب تعادل نرخ محصولات نهایی کشاورزی در بازار می‏شد.

کد خبر 81220

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز