رئیس شورای شهر تهران با اشاره به افتتاح متروی پرند و اتصال آن به تهران از کاهش سرفاصله های واگن های مترو به نصف وضعیت موجود، با اجرای قراردادهای منعقد شده خبر داد.

مهدی چمران

به گزارش خبرنگار همشهری آنلاین، مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران همزمان با افتتاح متروی پرند و در جمع خبرنگاران گفت: اتصال متروی تهران به پرند برقرار شده و از امروز کار خود را آغاز می کند. قطعا گشایش خوبی برای مردم و رفت و آمدشان به تهران است.

او افزود: خیلی افرادی که در پرند ساکن هستند در تهران کار می کنند و رفت آمدشان با مشکل رو به شده بود که امیدوارم از این به بعد با مترو راحت تر، سریع تر و ارزان تر تردد می کنند.

چمران با بیان اینکه این مترو از سال ۹۱ کلید خورد افزود: بودجه پرند جز بودجه تهران نبود و دولت باید تامین اعتبار می کرد به همین دلیل طی سال های گذشته پیشرفت نداشت اما طی دوسال گذشته دولت بودجه ای برای آن در نظر گرفت و به دلیل اینکه شهرداری تهران تخصص کامل را در این زمینه داشت با بودجه دولت این پروژه را به سرانجام رساند.

رئیس شورای شهر تهران ابراز امیدواری کرد تا واگن های خریداری شده در سال آینده به ایستگاه های منتهی به پرند هم اختصاص پیدا کند تا تردد مردم تسهیل شود.

او در ادامه با اشاره به حضور جوانان در این پروژه اظهار کرد: بسیاری از افرادی که در پروژه های مترو حضور دارند جوانان هستند که با سرعت عمل بسیاری در حال پیشرفت است. از ابتدای سال ایستگاه های زیادی افتتاح شده اما چون ۱۰ سال واگن خریداری نشده، خط داریم اما واگن نداریم که البته با همکاری دولت ۱۰۵۰ واگن به ۱۲۰۰ اضافه می کنیم و انشالله تا سال آینده اولین واگن به تهران می رسد که با این اقدام فاصله سرخط ها نصف می شود.

او ادامه می دهد: انشالله با انتقال تکنولوژی که انجام خواهد شد واگن ها در تهران ساخته شود.

چمران با اشاره به فعالیت قرارگاه خاتم الانبیا در انجام این پروژه عنوان کرد: تاکنون خطوط بسیاری از تهران و در زیر زمین با همکاری قرارگاه ساخته شده است.

کد خبر 811935
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha