دوشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۱۷:۲۳
۰ نفر

گویا این اواخر برخی خواربار فروشی‌های سطح شهر ترشی شیر را هم به فهرست کالاهای خود اضافه کرده‌اند.

البته این موضوع در نگاه نخست که شیر‌ کیسه‌ای خریداری شده از آنها را می‌چشیم اینچنین به نظر می‌رسد. اما شیر‌های ترشی که برخی از آنها به دست خریدار می‌دهند ترشی شیر نیست، بلکه شیر ترش شده است.

به گفته برخی از این فروشنده‌ها، شیر‌های کیسه‌ای یارانه‌ای که از شهرستان به پایتخت می‌رسند با خودرو‌های مخصوص و دارای یخچال سالم جابه‌جا نشده‌‌اند و به همین دلیل در بین راه ترش و فاسد شده‌‌اند.

به هر حال جدای از اینکه مقصر فساد شیر‌های کیسه‌ای کیست، مسئله اینجاست که فروشنده‌‌ها نیز با فروش این محصولات از زیر بار مسئولیت شانه خالی می‌کنند و در پاسخ به خریداری که متوجه فاسد شدن شیر شده است فقط می‌گویند شیر‌ها را به همین نحو به ما تحویل داده‌اند. این در حالی است که فروشنده‌ باید محصول فاسد را از رده خارج کند و در صورت مراجعه خریدار نیز آن‌را بلافاصله پس بگیرد.

خطر سقوط

در حالی که دست‌کم هر هفته خبری مبنی بر حادثه تخریب ناگهانی خانه‌‌ها به علت سهل‌انگاری پیمانکاران ساختمانی منتشر می‌شود، بازهم در جای‌جای شهر موارد تخلف آنها ادامه دارد.

این روز‌ها اغلب منازلی که ساختمان کناری آنها مشغول تخریب و بازسازی است، در خطر سقوط قرار دارند. بسیاری از پیمانکاران بدون نصب شمعک‌ها یا همان تیر‌های چوبی و فلزی روی دیوار منازل کناری اقدام به بازسازی می‌کنند و همین موضوع حوادث و سوانح جبران‌ناپذیری را رقم می‌زند.

این در حالی است که شهروندان فقط با یک تماس با شماره تلفن 137یا1888می‌توانند تخلفات اینچنینی را گزارش دهند تا به آنها رسیدگی شود و کمتر شاهد بروز حوادث ناشی از آن باشیم.

کرایه گران پارکینگ‌

در شرایطی که هر روز ترافیک سنگین‌تر شده و از سوی دیگر محدودیت‌های ترافیکی از قبیل طرح زوج یا فرد اعمال می‌شود، اهمیت وجود پارکینگ‌های عمومی بیش از پیش مشخص می‌شود.

این در حالی است که همچنان بسیاری از نقاط شهر که در حد فاصل طرح زوج یا فرد یا در مرز طرح ترافیک قرار دارند، فاقد پارکینگ عمومی هستند و معلوم نیست رانندگان برای پارک خودرو‌هایشان و ورود به محدوده طرح  باید چه اقدامی انجام دهند.

از سوی دیگر، هزینه‌ای که پارکینگ‌ها برای توقف طولانی مدت خودرو (بین 7 تا 10 ساعت) دریافت می‌کنند، بسیار زیاد است. این در حالی است که برخی شهروندان که محل کارشان در محدوده طرح واقع شده ناچارند برای مدت طولانی خودروی خود را در پارکینگ متوقف کنند و هزینه سنگین پارکینگ را متحمل شوند.

حالا تا زمانی که سیاست‌های تشویقی ساخت پارکینگ به بار بنشیند و نتیجه مثبت بدهد انتظار می‌رود که مسئولان نظارت بیشتری بر نرخ پارکینگ‌های عمومی داشته باشند.

خانه‌تکانی رایانه‌ای

این روز‌ها استفاده از رایانه در اغلب ادارات و شرکت‌ها باب شده و تقریبا کمتر مرکز و سازمانی است که به این سیستم مجهز نباشد. با وجود مزیت‌های فراوان رایانه، این سیستم‌ها می‌توانند به سلامتی کاربران آسیب بزنند.

به عنوان نمونه، توصیه می‌شود که از کار طولانی‌مدت با رایانه پرهیز شود یا هنگام نگاه کردن به نمایشگراز عینک‌های محافظ مخصوص استفاده شود. اما یکی از مهم‌ترین آسیب‌هایی که شاید کمتر جلب توجه کند، صفحه کلید سیستم رایانه است که انواع میکروب‌ها و باکتری‌ها روی آن زندگی می‌کنند و می‌تواند بیماری‌های زیادی را انتقال دهد.

به همین دلیل توجه ویژه به نظافت و ضد عفونی دوره‌ای صفحه کلید رایانه ها ضروری به نظر می‌رسد. امروزه انواع اسپری‌های پاک کننده برای رایانه در بازار موجود است و حتی کارمندان هم می‌توانند شخصا برای تمیز کردن صفحه کلید رایانه‌شان اقدام کنند.

کد خبر 81144

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز