دوشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۱۵:۵۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: برنده نوبل اقتصاد 2008با ناکافی دانستن طرح‌های محرک اقتصادی دولت اوباما گفت اقتصاد آمریکا ممکن است یک دهه روی رشد و رونق را به خود نبیند

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از رویترز،‌ پول کروگمن برنده نوبل اقتصاد 2008 هشدار داد چنانچه آمریکا اقداماتی گسترده و جدی برای احیای اقتصاد و نظام بانکی خود انجام ندهد ممکن است یک دهه رشد اقتصادی را به خود نبیند.

وی گفت: اقداماتی که در حال انجام است صرفا به حرکت لنگ لنگان اقتصاد کمک می‌کند و به هیچ وجه نمی‌تواند احیای کامل اقتصادی را به دنبال آورد. اقداماتی که ما انجام         می‌دهیم به ادامه حیات بانک‌ها کمک می‌کند اما رشد و رونق را برای آن ها به ارمغان نمی آورد.

کروگمن که در جریان دیدار از چین سخن می‌گفت افزود: آن چه ما انجام می‌دهیم چیزی است که ژاپنی‌ها در دهه 1990 انجام دادند. من‌نگرانم که آمریکا و منطقه یورو وضعیت دهه از دست رفته ژاپنی را تجربه کنند.

وی گفت انتظار نمی‌رود در سال جاری یا سال آینده اقتصاد آمریکا شاهد رشد اشتغال باشد.

برنده نوبل اقتصاد بر لزوم ارائه طرح محرک اقتصادی جدید از سوی دولت آمریکا تاکید کرد و گفت: ارائه یک طرح بسیار بسیار قوی ضروری است.

وی اقدامات دولت چین برای افزایش رشد اقتصادی خود را مورد تایید قرار داد اما از جهت گیری اقتصاد این کشور به سمت صادرات انتقاد کرد. وی پیشنهاد کرد اقتصاد چین به سمت مصرف در داخل سوق داده شود.

کد خبر 81131

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز