یکی دیگر از افراد شاغل در مجموعه بنیاد تعاون زندانیان در فشافویه جوانی ۳۳ ساله است که دستگیری و زندانی شدنش زندگی اش را تغییر داد و حالا به فرد دیگری تبدیل شده که فقط به کار و زندگی سالم فکر می‌کند.

متهم

همشهری آنلاین؛ سرنخ: یکی دیگر از افراد شاغل در مجموعه بنیاد تعاون زندانیان در فشافویه جوانی ۳۳ ساله است که دستگیری و زندانی شدنش زندگی اش را تغییر داد و حالا به فرد دیگری تبدیل شده که فقط به کار و زندگی سالم فکر می‌کند.

چطور شد که زندانی شدی؟

بخاطر فروش مواد مخدر دستگیر شدم. حدود ۳۰ گرم شیشه داشتم. حدود ۲ سال بود که مواد می‌فروختم. اما درآمد چندانی نداشتم. آن زمان خودم هم مواد مصرف می‌کردم و معتاد بودم و بیشتر برای تامین هزینه مواد مصرفی ام، مواد می‌فروختم.

قبل از اینکه موادفروشی کنی چه شغلی داشتی؟

کاری نداشتم. فقط کار خلاف می‌کردم. مدت کوتاهی هم در قالیشویی کار می‌کردم. اما بعد افتادم در کار مواد مخدر و گرفتار این کار شدم.

بعد از دستگیری، دادگاه چه حکمی برایت صادر کرد؟

در دادگاه به ۱۵ سال حبس محکوم شدم. بعد از ۳ سال عفو خوردم و حکمم شد ۷ سال حبس. بعد هم من را آوردند بنیاد تعاون زندانیان برای کار. گفتند هر کسی می‌خواهد زندان نباشد و کار کند می‌تواند به اینجا بیاید. من هم قبول کردم و آمدم. حداقل دیگر در زندان نیستم و شبها در خانه خودم هستم و از این نظر خیلی بهتر است.

اینجا چه کار می‌کنی؟

دوره های آموزشی باغداری را در باغ پسته گذرانده ام. قلمه می‌زنم. هرس می‌کنم. حدود ۶ ماه است که اینجا هستم و باید دست کم تا آخر سال بمانم و بعد به طور کامل آزاد می‌شوم. همین که مواد مخدر را ترک کردم برایم اتفاق خوبی بود. این اتفاق برایم درس عبرتی شد که خانواده را رها نکنم و سراغ مواد مخدر و کارهای خلاف نروم. می‌خواهم ازدواج کنم و سر و سامان بگیرم. شما هم صورتم را شطرنجی کنید.

اگر به خواستگاری رفتند و گفتند که او سابقه داری و زندانی بودی چه کار می‌کنی؟

انشاالله سابقه ام را نگاه نمی‌کنند و مشکلی پیش نمی‌آید. سعی می‌کنم با صداقت همه چیز را بگویم.

کد خبر 811217

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار حوادث

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha