فرمانده یگان عملیات پلیس راهور تهران بزرگ به رانندگانی که با موتور سیکلت بار جا به جا می‌کنند، هشدار داد.

موتور

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ، سرهنگ حمید طریقت روز دوشنبه در این باره توضیح داد: تخلف حمل بار با موتورسیکلت یکی از دغدغه های اصلی پلیس است چرا که این اقدام موتورسواران باعث بروز خطرات جبران ناپذیری هم برای راکب و هم برای دیگر خودرو ها و شهروندان می شود.

وی افزود: این تخلف بسیار شایع بوده و بیشتر در مناطق مرکزی شهر و محدوده بازار تهران انجام می شود؛ البته یکی از علت‌های عمده تصادفات در شهر تهران توسط موتورسواران همین حمل بار نامتعارف است.

فرمانده یگان عملیات پلیس راهور تهران بزرگ گفت: کاربری موتورسیکلت برای حمل انسان و نه بارهای حجیم است و اگر باری توسط موتور هم حمل می شود نباید تعادل موتورسیکلت را برهم بزند و حادثه به وجود آورد.

سرهنگ طریقت افزود: پلیس در اجرای طرح موتوریار با تخلف حمل بار نامتعارف برخورد می کند و براین اساس بار وسیله نقلیه، تخلیه می شود و خود موتورسوار موظف است که بار را با وسیله مناسب دیگری منتقل کند و خود وی در محل حداقل یک ساعت باید حضور داشته باشد و با تجهیزاتی که به او تحویل می شود، آموزشهای ترافیکی به وی داده خواهد شد.

وی گفت: برابر ماده ۲۰ قانون رسیدگی به تخلفات، موتورسیکلت های متخلف با کفی و یا بدون کفی در داخل پارکینگ توقیف خواهند شد که برای بار اول یک هفته و برای مرتبه دوم درصورت تکرار یکماه توقیف را در پی خواهد داشت.

سرهنگ طریقت ادامه داد: وقتی در قبض پارکینگ کلمه بارنامتعارف قید شود حتما این پروسه یک هفته اعمال خواهد شد و کوتاه نمی شود؛ تصادف یک اتفاق نبوده و یک انتخاب است بنابراین موتورسواران به این نکته دقت کنند که با رعایت قوانین و مقرارات تخلف را انتخاب نکنند و استفاده از کلاه ایمنی نیز می تواند جان آنها را در تصادفات نجات دهد.

کد خبر 811057
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha