دوشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۰۹:۱۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: میشائیل بالاک، کاپیتان تیم ملی فوتبال آلمان و ستاره‌ تیم چلسی لندن در خط میانی، دست‌کم تا سال ۲۰۱۰ در خدمت این باشگاه انگلیسی خواهد ماند.

میشائیل بالاک از معدود لژیونرهای آلمانی محسوب می‌شود. پس از درخشش با تیم ملی فوتبال آلمان در بازی‌های جام جهانی سال ۲۰۰۶، رقابت شدیدی میان تیم‌های طراز اول اروپا برای به خدمت گرفتن او درگرفت.

آ. ث. میلان، رئال مادرید و منچستر یونایتد از تیم‌های پرآوازه‌ خواهان بالاک بودند. سرانجام در این رقابت‌ها، رومن آبراموویچ، میلیاردر روسی و مدیر باشگاه چلسی لندن، توانست موفق شود و بالاک را به تور اندازد.

بالاک در طی سال‌های گذشته فراز و نشیب‌های زیادی را با چلسی تجربه کرده و اگر چه عنوان‌های ملی متعددی با این تیم کسب کرده، حسرت به دست آوردن عنوانی بین‌المللی بر دل او مانده است. چلسی که در فصل گذشته در فینال جام قهرمانان باشگاه‌های اروپا در ضربات پنالتی مغلوب منچستر یونایتد شده بود، در مرحله‌ نیمه‌نهایی این فصل نیز در ثانیه‌های پایانی، بازی را به بارسلونا واگذار کرد و بالاک بار دیگر میدان بین‌المللی را با دست خالی ترک گفت.

به نوشته‌ نشریه‌ تایمز، در میزان درآمد بالاک در چلسی تغییر و تحولی به وجود نخواهد آمد و او سالانه حدود هفت میلیون یورو از این باشگاه حقوق خواهد گرفت. قرارداد این ستاره‌ ۳۲ ساله با چلسی تا تابستان ۲۰۱۰ معتبر است، اگر چه بالاک خود ابراز تمایل کرده که فعالیت حرفه‌ای خود را در همین باشگاه صاحب‌نام به پایان برد.

اینکه همکاری میان طرفین پس از پایان قرارداد به چه ترتیب خواهد بود، بستگی به این دارد که سرمربی‌گری این تیم را از فصل آینده چه کسی برعهده گیرد. گاس هیدینک، سرمربی موقت هلندی چلسی، تا پایان فصل جاری در خدمت چلسی است.

به نوشته‌ نشریه‌ پرتیراژ New of the World سرپرستان چلسی همچنان در تلاشند که کارلو آنچلوتی، سرمربی کنونی آ. ث. میلان را به خدمت خود درآورند و برای جلب موافقت او قراردادی سه‌ساله به او پیشنهاد کرده‌اند. این مربی ایتالیایی، در صورت همکاری سه‌ساله ۹ / ۲۰ میلیون یورو دریافت خواهد کرد.

دویچه‌وله

کد خبر 81059

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز