مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه از تعمیر و رفع ایرادات ۷۳ دستگاه پله برقی و خرید قطعات یدکی مورد نیاز پله‌برقی‌های مترو خبر داد.

مترو - پله برقی - پله برقی مترو

به گزارش همشهری آنلاین، مسعود درستی در این رابطه به همشهری آنلاین گفت: به منظور پیشگیری از بروز حوادث و افزایش ایمنی مسافران، عملکرد ایمنی تمامی پله‌برقی‌های مترو تهران در خطوط هفت‌گانه روزانه رصد می شود و طبق ارزیابی‌های صورت گرفته برنامه‌ریزی برای بررسی و تعمیرات ۱۲۰ دستگاه پله برقی طی یک سال انجام شده است. در حال حاضر یک هزار و ۲۳۲ دستگاه پله برقی در خطوط هفت‌گانه فعال است. طبق برنامه‌ریزی انجام شده هر سه سال یکبار پله‌برقی‌ها باید جنرال سرویس شوند که طبق برنامه ریزی امسال باید ۱۲۰ دستگاه در اولویت این کار قرار گیرند که تا کنون کار ۷۳ دستگاه انجام شده و تعمیرات مابقی آنها نیز طبق زمان‌بندی در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه در خصوص خبرهای که درباره خرابی یا غیر فعال بودن پله‌های برقی در برخی از ایستگاه های مترو منتشر می‌شود، توضیح داد: میزان پله‌های برقی مترو که به دلیل نقص فنی از خدمات‌رسانی به شهروندان باز می‌مانند، نسبت به تعداد تمامی پله‌های برقی‌های که مورد بهره‌برداری، قرار دارند کمتر از یک درصد است.

او از تعویض روغن گیربکس تمام پله برقی مترو طبق زمان بندی خبر داد و گفت: ۲۴ هزار لیتر روغن گیربکس خریداری کرده بودیم که تاکنون ۱۰ هزار لیتر آن مصرف شده است و در حال حاضر روغن تمامی پله‌برقی‌ها طبق زمان‌بندی تعویض می‌شود.

موضوع دیگری که در مورد پله‌ برقی‌های مترو وجود دارد، موضوع بومی سازی و داخلی سازی قطعات مصرفی آن است. درستی در این رابطه گفت: قطعات مصرفی که مداوم در تعمیرات استفاده می‌شوند از جمله هندریل، مجموعه زنجیر برگشت هند یل و استپ پله برقی از تولیدکنندگان داخلی تأمین شده است. همچنین ۲۹۵ دستگاه plc (کنترل‌کننده پله برقی)، لنت ترمز پله برقی، مگنت ترمز تأمین شده است.

کد خبر 809915
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۳
    0 0
    شاه عباسی کرج یه پله برقی دارد که بعد از بیست دقیقه تازه می‌رسی بالا