قائم مقام عملیات شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه گفت: در بعضی از اوقات، مسئولان ایستگاه‌ها به‌خاطر مشکلاتی مانند تردد بیش از حد دست‌فروشان و یا سرقت، آسانسورها را به صورت مقطعی و موردی از سرویس دهی خارج می‌کنند اما از لحاظ فنی فقط یک آسانسور خراب داریم.

مترو

به گزارش همشهری آنلاین، کامران آزادیبا با اشاره به اینکه هزار و ۱۱۸  پله‌برقی در خطوط هفت‌گانه متروی تهران و حومه وجود دارد، گفت: ساماندهی و نوسازی پله‌های برقی در دستور کار قرار دارد و در حال حاضر تقریبا تمام دستگاه‌ها در حال کار هستند. مدتی است ۴ پله‌برقی به‌منظور بحث‌های فنی و ایمنی در ایستگاه‌های تجریش، امام خمینی (ره)، دروازه دولت و شهید باقری خارج از مدار بهره‌برداری قرار دارند که به محض انجام اورهال، فعال خواهند شد و ۲ پله برقی دیگر هم در دست تعمیر است.

او تصریح کرد: در اورهال پله‌برقی‌ها تقریباً به جز شاسی، تمامی تجهیزات آن تعویض می‌شود اگرچه برای تأمین قطعات قراردادهایی با تولیدکنندگان داخلی بسته شده، اما باتوجه‌به نوپا بودن این تولیدکنندگان باید گفت که این شرکت‌ها با محدودیت تولید همراه هستند. همچنین در خصوص بخش کوچکی از قطعات نیز ناچار به واردات هستیم که این مورد موجب طولانی شدن تعمیرات پله‌برقی‌ها شده است.

قائم مقام عملیات شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه با اشاره به اینکه در کنار خرابی‌ها، ممکن است در روز پله‌برقی‌ها به دلایلی مثل خاموش‌کردن پله توسط خود مسافران یا گیرکردن وسایل، به‌صورت لحظه‌ای متوقف شوند، خاطرنشان کرد: این موارد توسط پرسنل این شرکت سریع بر طرف و پله‌برقی‌ها روشن می‌شوند.

بخشی از صحبت‌های قائم مقام عملیات شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه را در ادامه بخوانید:

خرابی تجهیزات پر مصرفی مثل پله‌برقی در شهر زیرزمینی با توجه به حجم مسافری که روزانه از این تجهیزات استفاده می‌کنند امری غیر قابل اجتناب است و معمولا گزارش خرابی حدود دو پله برقی ثبت می‌شود اگرچه آمار کمی است؛ اما به‌منظور رفاه بیشتر حال شهروندان سعی می‌شود خرابی‌ها در کمترین زمان ممکن بر طرف شود.

* ۱۷۳ آسانسور در خطوط متروی تهران فعال هستند.در خطوط ۲،۱ و ۵ به جز یک آسانسور که در ایستگاه دانشگاه شریف از مدار خارج است مابقی آسانسورها فعال هستند.

*در بعضی از اوقات، مسئولان ایستگاه‌ها به‌خاطر مشکلات دیگری چون تردد بیش از حد دست‌فروشان و یا سرقت؛ آسانسورها را به صورت مقطعی و موردی از سرویس دهی خارج می‌کنند اما از لحاظ فنی فقط یک آسانسور خراب داریم.

*خرابی در قطارهای DC با توجه به اینکه از نسل قدیمی هستند و واگن‌های جدا دارند بیشتر ممکن است از سوی مسافران گزارش شود که سریعاً از خط خارج و بررسی می‌شوند.

*در هواسازها و هواکش‌های مربوط به خطوط سه، چهار، شش و هفت نواقص داریم که در هماهنگی با شرکت راه‌آهن شهری تهران باید آنها را برطرف کنیم. تمامی پمپ‌ها، سیستم‌های ایرواشر و مه پاش هواسازها در حال کار هستند و به‌صورت روزانه رصد می‌شوند حتی در ایستگاه‌های پرتردد به‌صورت ساعتی پایش می‌شوند همچنین کنترل و مدیریت یکپارچه سیستم تأسیساتی تمامی تجهیزات در کنار رصدهایی که در خطوط انجام می‌شود از طریق مرکز فرمان نیز انجام می‌شود تا کمترین خرابی را داشته باشیم.

*خرابی سیستم تهویه‌ها لحظه‌ای است و در حال حاضر هیچ سیستم خرابی نداریم؛ اما کارگروه‌ها در حال بررسی هستند تا در ایستگاه‌هایی که سیستم‌های تهویه در حال فعالیت هستند و هنوز هوا گرم است اقدامات اصلاحی انجام شود.

کد خبر 683544
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردارى

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha