توافق‌های اولیه برای دستیابی به آتش‌بس در غزه میان رزمندگان مقاومت و ارتش رژیم‌صهیونیستی درشرایطی است که کارشناسان معتقدند تحقق این آتش‌بس از مهم‌ترین نشانه‌ها برای تحمیل شکست سنگینی دیگر به تل‌آویو به‌حساب می‌آید.

آتش‌بس در غزه

همشهری‌آنلاین - گروه سیاسی: آتش‌بس در جنگ غزه درشرایطی در آستانه اجرایی‌سازی است که با وجود گذشت بیش‌از ۴۵ روز از حملات وحشیانه و ددمنشانه رژیم‌صهیونیستی به مردم بی‌دفاع غزه، که نمود عینی نسل‌کشی و جنایت علیه بشریت به‌شمار می‌رود، ارتش این رژیم با وجود همه فضاسازی‌ها و ادعاهای رسانه‌ای، موفقیتی در دستیابی به اهداف طراحی خود نداشته‌است. براین اساس آنچه از روند تحولات و آتش‌بس احتمالی برمی‌آید، تصویری تمام‌قد از شکست فضاحت‌بار ماشین جنگی صهیونیست‌هاست که اکنون پیش‌چشم جامعه‌جهانی قرار گرفته‌است.

ناکامی در شناسایی تونل‌ها

یک کارشناس‌ارشد مسائل منطقه در گفت‌وگو با همشهری‌آنلاین، دراین زمینه اظهارکرد: ارتش رژیم‌صهیونیستی در آغاز حمله به غزه اعلام کرد برنامه‌ریزی‌ها و طراحی‌های جنگی لازم برای نابودی تونل‌های مورد استفاده حماس و جهاداسلامی در بازه زمانی حدود ۱۰ روزه را طراحی کرده‌است، اما این هدف محقق نشد.

حسن هانی‌زاده افزود: پذیرش آتش‌بس ازسوی رژیم‌صهیونیستی در شرایطی است که ارتش این رژیم موفقیتی دراین زمینه نداشته‌است و به‌جز طرح برخی ادعاهای رسانه‌ای، نتوانسته دستاورد موثری در زمینه کشف تونل‌های رزمندگان مقاومت فلسطینی داشته باشد.

یک میلیون اسرائیلی آماده مهاجرت از سرزمین‌های اشغالی | رژیم‌صهیونیستی در آستانه فروپاشی است؟

خسارت‌ها و تلفات سنگین ارتش صهیونیستی

این کارشناس مسائل غرب‌آسیا با بیان اینکه برآیند گزارش‌ها از تحولات میدانی در غزه از خسارت‌ها و تلفات سنگین ارتش رژیم‌صهیونیستی حکایت دارد، عنوان‌کرد: آخرین آمارها نشان می‌دهد نظامیان صهیونیست تعداد قابل‌توجهی کشته و مجروح داشته‌اند و درجریان نبرد با نیروهای مقاومت در غزه، ۱۸۰ تانک مرکاوای خود را نیز از دست داده‌اند.

هانی‌زاده ادامه‌داد: این آمارها شاهدی براین مدعاست که ارتش‌ صهیونیستی در غزه زمینگیر شده و اکنون آتش‌بس راه فراری برای مقام‌های این رژیم برای گریز از تبعات یک شکست فضاحت‌بار دیگر است.

کلان‌راهبردی که شکست خورد

وی با اشاره به طراحی‌های ارتش رژیم‌صهیونیستی پیش‌از ورود زمینی به غزه تصریح‌کرد: آتش‌بس احتمالی در شرایطی است که رژیم‌صهیونیستی پس‌از اتخاذ راهبرد «بمباران سنگین» در غزه، کوشید با ورود زمینی به این منطقه، زمینه غلبه بر رزمندگان مقاومت فلسطینی را فراهم کند. اکنون اما بررسی‌های میدانی نشان می‌دهد ارتش صهیونیستی در دستیابی به این هدف ناکام مانده‌ و نتوانسته اهداف از پیش طراحی شده را محقق کند.

هانی‌زاده همچنین با اشاره به ناکامی رژیم‌صهیونیستی در تحقق «کلان‌راهبرد» نابودی حماس و جهاداسلامی در غزه، اظهارکرد: مقام‌های این رژیم از نخستین روزهای آغاز حملات گسترده و سنگین بر علیه مردم بی‌دفاع غزه، تاکید داشتند این عملیات تا محو حماس و جهاداسلامی از غزه ادامه می‌یابد و توقفی نخواهد داشت. اکنون شاهدیم نه‌تنها این هدف محقق نشده، بلکه صهیونیست‌ها حتی نتوانسته‌اند به این هدف نزدیک شوند.

آغاز مهاجرت صهیونیست‌ها؟

این کارشناس‌ارشد مسائل منطقه همچنین عنوان‌کرد: یکی از مهم‌ترین نکاتی که با قوت گرفتن موضوع آتش‌بس در جنگ غزه مورد توجه تحلیلگران قرار گرفته، ترس محور غربی – صهیونیستی از ورود تل‌آویو به چرخه فروپاشی است.

هانی‌زاده افزود: در واقع هراس رژیم‌صهیونیستی این است که با تحقق‌ آتش‌بس در غزه، بستر مناسبی برای آغاز مهاجرت‌معکوس صهیونیست‌ها از سرزمین‌های اشغالی به‌سوی اروپا و آمریکا آغاز شود؛ موضوعی که مقام‌های غربی را به هراس انداخته‌است.

وی ادامه‌داد: برآوردها نشان می‌دهد در شرایط کنونی، حدود یک میلیون نفر آماده خروج از سرزمین‌های اشغالی هستند و در واقع سیل مهاجرت‌ شهروندان اسرائیلی در آستانه کلید خوردن است.

هانی‌زاده اضافه‌کرد: بروز نشانه‌های گسست در کابینه رژیم‌صهیونیستی، از دیگر نشانه‌های شکست رژیم‌صهیونیستی در دستیابی به اهداف مدنظرش در جریان جنگ غزه به‌حساب می‌آید.

کد خبر 809722

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • IR ۱۶:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۱
    1 0
    غزه در آتش و رنج
  • IR ۱۶:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۱
    0 0
    ما مخالف کوچاندن فلسطینی ها هستیم