دادستان کل کشور گفت: با ساخت وسازهای غیرمجاز در ارتفاعات بالای 1800 متر تهران برخورد می‌شود

برخی هم با عناوین مختلف، در این رابطه سوء استفاده‌هایی کرده‌اند که با آن برخورد شده و این روند ادامه خواهد یافت.

حجت‌الاسلام قربانعلی دری نجف آبادی افزود‌: در شمال تهران و حریم بالای 1800 متر‌،  موارد قابل توجهی از تخلفات ساخت و ساز گزارش شده است که با آنها برخورد خواهد شد.

وی با اشاره به تشکیل نخستین جلسه شورای‌عالی حفظ حقوق بیت‌المال در امور اراضی و منابع طبیعی در سال 88 عنوان کرد‌: در این جلسه در خصوص لزوم و چگونگی شکایت از دستگاه‌های متخلف و متعرضین به بیت‌المال‌،  بحث و بررسی شد.

دری نجف آبادی تصریح کرد‌: وزارت اطلاعات‌،  سازمان بازرسی کل کشور و نیروی انتظامی موظف به نظارت و حفظ حقوق بیت‌المال در اراضی و منابع طبیعی هستند و باید با تدابیر پیشگیرانه از بروز مشکلات و تعرض به حریم عمومی جلوگیری کنند.

دبیر شورای‌عالی حفظ حقوق بیت‌المال در امور اراضی و منابع طبیعی با اشاره به تشکیل کارگروه تخصصی و شعب ویژه قوه قضاییه برای جلوگیری از زمینخواری اضافه کرد: اراضی دولتی باید با قاطعیت و دقت مستندسازی شود و دستگاه قضایی هم بدون فوت وقت در موارد تعرض به حریم این اراضی اقدام جدی و مناسب را انجام دهند.

وی موضوع آمایش سرزمین‌،  قانون جامع زمین‌،  اجرای طرح کاداستر در شهرها و روستا‌ها و صیانت از حریم رودخانه‌ها و دریاها را از دیگر مواردی اعلام کرد که در نخستین جلسه شورای‌عالی حفظ حقوق بیت‌المال در امور اراضی و منابع طبیعی در سال‌جاری بررسی شد.

دری نجف آبادی با اشاره به موضوع تامین هزینه‌های دادرسی دستگاه‌های اجرایی برای تشکیل پرونده‌های اراضی ملی و منابع طبیعی خاطرنشان ساخت‌: نباید به خاطر تامین نشدن هزینه‌های دادرسی‌،  درروند بررسی و پیگیری پرونده‌های اراضی خللی ایجاد شود.
وی تصریح کرد: دادسراها باید بدون فوت وقت و در سریع‌ترین زمان،  پرونده‌های تعرض به اراضی ملی و جنگل‌ها را قاطعانه پیگیری کنند.

دادستان کل کشور افزود‌: باید با اهتمام بیشتر و همه جانبه مسئولان‌،  جلوی تغییر کاربری‌های برخی زمین‌ها گرفته و از پارک‌های جنگلی و ملی مجدانه صیانت شود.
وی تصریح کرد‌: مسئله واگذاری اراضی باید قاعده‌مند‌،  ضابطه‌مند و قانونمند شود و برای تامین مسکن مردم تلاش کنیم تا جلوی سوء استفاده‌ها گرفته شود‌.

دبیرشورای‌عالی حفظ حقوق بیت‌المال در امور اراضی و منابع طبیعی اضافه کرد‌: در نخستین جلسه امسال شورا‌،  صیانت از جنگل‌های شمال کشور هم مورد تاکید قرار گرفت.

کد خبر 80971

پر بیننده‌ترین اخبار راه و مسکن

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز