تهران یکی از بزرگ‌ترین و پرجمعیت‌ترین و شلوغ‌ترین کلانشهرهای دنیا است و صدها مشکل ریز و درشت دارد که برخی از این مشکلات از چشم مسئولان هم دور مانده است. از آلودگی هوا و ترافیک گرفته تا جمع‌آوری پسماند و کمبود فضای سبز و مواردی از این قبیل.

من شهردارم

به گزارش همشهری آنلاین، مدیران شهری هم در دوره‌های مختلف تلاش کرده‌اند این مشکلات را حل کنند و تا حدودی موفق هم بوده‌اند اما بعضی وقت‌ها می‌شود با یک ایده و فکر جدید، کاری کرد که نتیجه این تلاش‌ها، چند برابر شود و شهر، حال و روز بهتری پیدا کند.

یکی از ایده‌های جدید که شهرداری سال گذشته با همراهی ۳۴۵ هزار نفر از شهروندان آن را به اجرا در آورد، طرح «من شهردارم» بود و نتیجه آن، مشارکت خوب شهروندان در تعیین اولویت‌ها برای اختصاص بودجه و تعریف پروژه‌های شهری بود. ۱۴۶۲ پروژه در سراسر پایتخت شناسایی شد و حالا بعضی از آنها تکمیل شده‌اند و در حال بهره‌برداری هستند. بعضی دیگر هم هنوز در حال اجرا هستند و به‌زودی مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

بیشتر بخوانید:

تجربه خوب اجرای این طرح باعث شد امسال هم شهرداری تهران، طرح «من شهردارم ۲» را هم به ساجرا در بیاورد تا مدیریت شهری بتواند برای سال آینده، پروژه‌هایی که از نظر مردم دارای اولویت هستند را تشخیص بدهد. در این طرح که با تغییراتی نسبت به سال قبل روبه‌رو شده، شما به‌عنوان شهروند می‌توانید به‌طور آنی، پروژه‌ها را رصد کنید و از سرنوشت پروژه‌های قبلی هم باخبر شوید. برای این کار، کافی است به سایت شهرداری تهران و در قسمت ثبت پیشنهاد بروید و بعد از رصد پروژه‌ها، اولویت هایتان را اعلام کنید و خودتان، شهردار محله‌تان باشید.

اگر در محله‌تان مشکلی وجود دارد که فکر می‌کنید از دید مدیران شهری دور مانده، یا اگر در منطقه‌ای که زندگی می‌کنید پروژه‌ای روی زمین مانده که باید در اولویت باشد، می‌توانید در این طرح شرکت کنید و برای لحظاتی خودتان را شهردار شهرتان بدانید.

کد خبر 809470

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha