شنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۰۸:۴۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: یکی از مقامات ارشد کاخ سفید به دلیل نقش خود در حادثه پرواز نمایشی هواپیمای رئیس جمهوری امریکا در ارتفاع کم که موجب ترس و نگرانی کارکنان ادارات نیویورک شد، از مقام خود استعفا داد.

به گزارش بی بی سی، کاخ سفید اعلام کرد که باراک اوباما استعفای لوئیس کالدرا مدیر دفتر نظامی را پذیرفته است.

کالدرا در بخشی از استعفا نامه خویش نوشته است که جنجال پیش آمده بر سر این پرواز ادامه فعالیت او را در سمتش امکان ناپذیر ساخته است.

گفته می‌شود پرواز نمایشی این هوابپما به همراه یک فروند جنگنده نظامی در ارتفاع پائین تخلیه برخی از ادارات نیوریورک را در پی آورد. مقامات دولت آمریکا اعلام کرده‌اند این پرواز نمایشی به منظور عکس برداری از پرواز هواپیمای ویژه رئیس جمهوری بر فراز نیویورک انجام گرفت

بر اساس گزارش خبرنگاران پرواز هواپیمای ریاست جمهوری در ارتفاع پائین خاطرات حملات 11 سپتامبر 2001 که در جریان آن دو هواپیما به برج‌های تجارت جهانی نیویورک کوبیده شدند را در اذهان مردم زنده کرد.
 
باراک اوباما ردیس جمهوری آمریکا در این پرواز نمایشی که به مدت نیم ساعت بر فراز نیویورک در  روز 27 آوریل انجام گرفت، حضور نداشت.

مقامات وزارت دفاع آمریکا اعلام کرده‌اند که پیش از برگزاری این پرواز نمایشی مراتب را با مقامات شهری و ایالتی نیویورک هماهنگ کرده‌ بودند.

البته این مقامات به این نکته اذعان کرده‌اند که درباره این پرواز به مردم نیویورک اطلاع رسانی نشده بود.

نیروی هوایی آمریکا هزینه این پرواز را 328.835 دلار برآورد کرده است.

کد خبر 80919

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز