با چند ترفند ساده می‌توانید سرعت وای فای خود را در روزهایی که مهمان زیاد دارید، ارتقا دهید. در روزهایی که ممکن است بیش از همشیه رفت و آمد داشته باشید، اتصال همه مهمانان به وای فای می‌تواند منجر به کاهش سرعت روتر در خانه شما شود.

روتر وای فای

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از سان، برای جلوگیری از این امر می‌توانید یک ترفند ساده قطع ارتباط را امتحان کنید. به این ترتیب با قطع ارتباط وای فای با دستگاه‌های بلااستفاده مطمئن شوید که روتر شما در حال حاضر بیش از حد درگیر بارگذاری نیست.

از طرف دیگر، می‌توانید ارائه خدمات استریم و پخش زنده را هم غیرفعال کنید. همچنین باید از روشن ماندن کنسول‌های بازی خودداری کنید و از دانلودهای با حجم بالا و به‌روزرسانی‌های بزرگ برای دستگاه‌های خود در هنگام مهمانی خودداری کنید.

یک کار دیگر این است که رمز عبور روتر وای فای خود را به روز کنید تا مهمانان ناخواسته در شبکه خود نداشته باشید. حضور افراد غریبه که به هر ترفندی موفق شده‌اند به وای فای شما متصل شوند نیز سرعت روتر را کاهش می‌دهد. وقتی می‌خواهید جزئیات Wi-Fi خود را به مهمانان بدهید، سعی کنید یک رمز عبور جداگانه برای آنها تنظیم کنید.

بسیاری از روترها به شما اجازه می‌دهند یک شبکه مهمان با نام و رمز عبور متفاوت راه‌اندازی کنید. به دو دلیل این یک حرکت امنیتی خوب است. دلیل اول واضح‌ترین دلیل است و این است که هرچه افراد کمتری رمز عبور شما را بدانند بهتر است. دلیل دوم کمی نگران‌کننده‌تر است.

بیشتر بخوانید:

برخی از مهمانان ممکن است به طور تصادفی بدافزار را وارد خانه شما کرده و آن را از طریق روتر شما پخش کنند. برای تعریف رمز عبور جداگانه برای هر مهمان، بهتر است دفترچه راهنمای دستگاه یا تنظیمات آن را بررسی کنید چون بسته به روتری که دارید، روش ممکن است متفاوت باشد.

کد خبر 809139

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha