اپل در نظر دارد استانداردی برای پیام‌رسانی اتخاذ کند که امکان تجربه بهتر ارسال پیام کوتاه‌ بین گوشی‌های آیفون و اندرویدی را فراهم می‌کند. سال‌ها بود که اپل از تعامل محصولاتش با دستگاه‌هایی که تحت نظارت خودش ساخته نشده بود، خودداری می‌کرد.

اندروید

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین، اما حالا ایجاد پس‌زمینه سبز که نمونه‌ای از چت‌های آیفون به اندروید است،‌ نشان می دهد از این موضع خود کوتاه آمده اند. احتمالاً این پس‌زمینه باقی خواهد ماند، اما استفاده اپل از خدمات ارتباطی غنی (RCS) که از سال آینده شروع می‌شود، می‌تواند رسید خوانده شدن پیام بین دو سیستم عامل و همچنین ویژگی‌های دیگر را فعال کند. در حال حاضر این امکان در iMessage فراهم است که در انحصار آیفون ها و سایر دستگاه های اپل باقی خواهد ماند.

اپل در بیانیه ای، گفت: اواخر سال آینده، ما پشتیبانی از RCS Universal Profile را اضافه خواهیم کرد، استانداردی که در حال حاضر توسط انجمن GSM منتشر شده است. ما معتقدیم RCS Universal Profile در مقایسه با SMS یا MMS، تجربه تعامل بهتری را ارائه می دهد. اپل سال‌هاست که از انتخاب استاندارد RCS عقب نشینی کرده است، حتی در شرایطی که گوگل آلفابت و سایرین، سازنده آیفون را برای پذیرش این فناوری تحت فشار قرار داده‌اند.

همین سال گذشته، خبرنگاری که مادرش از اندروید استفاده می‌کرد، از تیم کوک، مدیر اجرایی اپل پرسید که آیا این شرکت روابط پیام رسانی بین این دو سیستم عامل را بهبود می بخشد یا خیر. کوک با تمسخر گفت: «برای مادرت یک آیفون بخر. من نمی‌بینم که کاربران ما از ما بخواهند انرژی زیادی برای پذیرش RCS بگذاریم».

با RCS که یک استاندارد صنعتی برای پیام‌رسانی در نظر گرفته می‌شود، کاربران می‌توانند عکس‌ها و ویدیوهای با کیفیت بالا را ارسال و دریافت کنند و از طریق اینترنت وای‌فای یا داده‌های تلفن همراه چت کنند و با دریافت رسید پیام، متوجه شوند که پیام‌هایشان چه زمانی خوانده شده‌ است.

بیشتر بخوانید:

البته پیام‌های بین آیفون و اندروید، بر خلاف iMessages بین آیفون یا پیام‌های ارسال شده از طریق واتس‌اپ، رمزگذاری نمی‌شوند و بنابراین در برابر جاسوسی آسیب‌پذیرتر هستند. در پاسخ به اعلامیه اپل، گوگل گفت: «خوشحال است که اپل اولین گام خود را امروز با پذیرش RCS برداشته است». گوگل همچنین متعهد شد برای اجرای این استاندارد با اپل همکاری کند.

گوگل سال گذشته یک کمپین تبلیغاتی برای اندروید به نام «پیام دریافت کنید» اجرا کرد و از اپل خواست تا RCS را اتخاذ کند و تقصیر این اختلال را به پای اپل انداخت.

کد خبر 808116

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha