شهرداران مناطق مختلف به ویژه مناطق شمالی تهران به استقبال بارندگی امروز رفتند و برای جلوگیری از مشکلات احتمالی آب گرفتگی در حالت آماده باش قرار گرفتند.

خدمات شهری منطقه ۶

به گزارش همشهری آنلاین، پایتخت‌نشینان بعد از مدت‌ها انتظار و بارش‌های کم توان باران، امروز میزبان باران در بیشتر نقاط و برف در ارتفاعات شهر بودند. آنطور که هواشناسی پیش بینی کرده بود، شهرداری‌های مناطق شمالی تهران در برابر کاهش محسوس دما و احتمال بارش برف و باران به حالت آماده باش در آمدند.

مناطق ۱، ۲، ۳ و ۵ تهران جز مناطق شمالی پایتخت هستند که به دلیل احتمال بالا بودن حجم بارندگی در حالت آماده باش قرار گرفتند.

بیشتر بخوانید: هشدار به ساکنان محدوده رودخانه کن و فرحزاد | نگرانی از وقوع سیل در این محدوده تهران

۷۰۰ نیروی کارگری آماده مواجهه با بارندگی

حمید جوانی شهردار منطقه ۳ در گفتگو با همشهری آنلاین گفت: تمام همکاران ما در روزهایی که بارندگی پیش بینی می‌شود،‌ در حالت آماده باش کامل هستند و حضور ۲۴ ساعته به صورت شیفت‌بندی در نواحی دارند. پیش بینی ادوات و تجهیزات لازم برای جلوگیری از آبگرفتگی و مشکلات ناشی از بارش برف را داریم. سازمان مدیریت پسماند نیز با در اختیار قرار دادن ماشین آلات و تجهیزات لازم را در اختیار منطقه قرار داده است تا آمادگی لازم را داشته باشیم.

او افزود: نزدیک به ۸۴ دستگاه خودرو سبک و سنگین در منطقه حاضر هستند، طبق روال هر سال تلاش کرده‌ایم با حضور ۷۰۰ نیروی کارگری آمادگی لازم را داشته باشیم.

شهردار منطقه ۳ تأکید کرد: در ۲ ماه اخیر تلاش کردیم تا تمام کانال‌های سطح منطقه را به طور کامل لایروبی کنیم، مسیل‌های عبوری سطح منطقه نیز با استفاده از تجهیزات و نیروی انسانی متخصص لایروبی شدند، بخش‌هایی که نیاز به تعمیرات و اصلاح داشتند هم بازسازی و اصلاح شدند. تلاش ما این است که با توجه به فصل خزان و برگ ریزان که ممکن است موجب گرفتگی انهار، جوی‌ها و مسیل‌ها شود،‌ در کوتاه‌ترین بازه زمانی دست به پاکسازی بزنیم. تجهیزاتی مانند شن و نمک مخصوص برای بحث برف روبی نیز تهیه و در مناطق مورد نیاز مستقر شده است.

برخی انهار بعد ۱۵ سال لایروبی شدند

سید مهدی صباغ شهردار منطقه ۱ در گفتگو با همشهری آنلاین توضیح داد: این منطقه با توجه به شرایط جوی خاص خود برای بارش باران و برف آماده شده است، در رابطه با بارندگی به شکل باران تمام انهار مناطق به صورت مستمر لایروبی شده است، برخی از کانال‌های انتقال آب نزدیک به ۱۵ سال بود که لایروبی نشده بودند، اکنون این کانال‌ها در کنار مسیل‌ها لایروبی شدند. با توجه به این اقدامات امیدوار هستیم که مشکل خاصی پیش نیاید اما نباید فراموش کرد که وسعت درختان چنار در منطقه ممکن است موجب گرفتگی به دلیل خزان درختان شود.

شهردار منطقه ۱ تأکید کرد: مانوری هم نزدیک به ۲ ماه پیش برگزار کردیم که در این مانور تمام تجهیزات و ادوات بررسی شدند تا در زمان مورد نیاز آمادگی لازم را در سطح نواحی و مناطق وجود داشته باشد. ۱۵ روز است که ستادهای برف روبی را در سطح منطقه راه اندازی کردیم و تمام ستادها مجهز به شن و نمک کافی هستند. تجهیزات و امکانات کافی در سطح منطقه به خصوص نواحی شمالی در برابر بارش برف نیز وجود دارد. تعداد ماشین آلات در سطح منطقه مناسب است و تمام آنها در حالت آماده باش قرار گرفته‌اند تا در کنار ۲۵۰ نیروی مخصوص برف روبی به فعالیت بپردازند.

او افزود: ۲۲ میلیارد تومان جهت ساماندهی محل های آبگیر هزینه و طی آن ۸۳ نقطه رفع آبگرفتگی شد. طراحی، جانمایی و احداث بیش از ۵۰ سازه مسقف مخصوص دپوی شن مخصوص در سطح نواحی و تجهیز سایت های برف روبی، معابر اصلی و ایستگاه های مترو به بیش از ۵۰۰ هزار کیسه شن مخصوص از جمله اقدامات در حال انجام است.

ایجاد ۲۵ سایت برف روبی محله‌ای

مهدی صالحی شهردار منطقه ۲ نیز در گفتگو با همشهری آنلاین به اقدامات انجام شده در برابر بارش امروز اشاره کرد و گفت: با توجه به موقعیت جغرافیایی منطقه، سایت برف روبی با استقرار ماشین آلات سبک و سنگین و شارژ مخازن دپوی شن و نمک تجهیز شد. ۹ ایستگاه در نواحی ،۶ ایستگاه بزرگراهی و یک سایت مرکزی آماده خدمات رسانی شده است. به منظور خدمت رسانی بهینه در زمان بارش های زمستانی،۲۵ سایت محله ای نیز تعبیه شده است که این سایت‌ها قابلیت دپوی ۲ هزار کیسه شن مخصوص را دارد.

به گفته صالحی «توزیع و جانمایی ۷۰۰مخزن و نیز انباشت و دپوی ۱۰۰هزار کیسه شن مخصوص در داخل مخازن در معابر و گذرگاه های اصلی و فرعی منطقه از اقدامات اجرایی است. ستاد برفروبی منطقه ۲ در نواحی اماده خدمت رسانی هستند و این وضعیت تا ۱۵ اسفند ماه ادامه دارد. نیروی انسانی، تجهیزات و ماشین آلات برف روبی کافی به منظور اقدامات پیشگیرانه و نظارت بر فضاهای آسیب پذیر شهری در هنگام بارش برف پیش بینی شده است.»

صالحی تأکید کرد: ضمن اینکه تجهیزات و ماشین آلات نواحی متناسب با میزان بارش آنها پیش بینی شده و مسیرهای تردد و حرکت خودروهای برف روبی در ۳ مقطع جغرافیایی (ناحیه و بزرگراهی)طراحی شده است.

کد خبر 809085
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
    0 0
    خدا کنه برف بیاد