شنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۱۰:۰۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: فلیکس ماگات، سرمربی و مدیر ورزشی کنونی تیم وولفسبورگ، صدرنشین لیگ دسته اول فوتبال آلمان، از فصل آینده در خدمت باشگاه شالکه خواهد بود.

فلیکس ماگات، یکی از موفق‌ترین سرمربیان آلمانی به همکاری خود با تیم وولفسبورگ پایان داده و از فصل آینده در سمت سرمربی و همچنین مدیر ورزشی، فصلی تازه را در باشگاه شالکه آغاز خواهد کرد. 

ماگات در طول فعالیت دو ساله خود در وولفسبورگ، تغییر و تحولاتی در این باشگاه به وجود آورد و از آن، تیمی ساخت که توانسته با ارائه فوتبالی جذاب و تهاجمی، صدرنشین فصل جاری شود. 

وولفسبورگ با داشتن ۳ امتیاز بیشتر و تفاضل گل بهتر در مقایسه با بایرن مونیخ که در رده دوم جدول قرار دارد، برای نخستین بار در تاریخ خود این شانس را دارد که به عنوان قهرمانی بوندسلیگا دست یابد و از آن گذشته در فصل آینده برای اولین بار در مسابقات لیگ قهرمانان باشگاه‌های اروپا شرکت جوید. اما هیچ‌یک از این دو حسن و امتیاز جذاب، نتوانستند اختلافاتی را که میان فلیکس ماگات و مسئولین وولفسبورگ در رابطه با تمدید قرارداد و ادامه همکاری وجود داشت، رفع کند. 

به گزارش دویچه وله، مسئولین شالکه ظهر چهارشنبه (16 اردیبهشت) با برگزاری کنفرانسی مطبوعاتی رسما تأیید کردند که فلیکس ماگات از فصل آینده در خدمت این باشگاه خواهد بود. در حالی‌که  تقریبا در تمامی  باشگاه‌های بوندسلیگا، دو پست سرمربی و مدیر ورزشی از هم تفکیک شده، ماگات در پی آن بوده که در صورت امکان، خود به تنهایی این دو مسئولیت را برعهده گیرد. 

او در طی فعالیت دو ساله خود در وولفسبورگ به خوبی نشان داد که از عهده این کار برمی‌آید. حتی مسئولین این تیم  نیز بر این نکته واقفند و تأکید دارند که زودتر از آنچه که تصورش را می‌کرده‌اند، توانسته‌اند به اهداف خود دست یابند و موفقیت کسب کنند.

ماگات در باشگاه شالکه نیز در هر دو پست فعال خواهد بود. قرارداد این مربی ۵۵ ساله با شالکه چهار سال (تا سال ۲۰۱۳) اعتبار خواهد داشت. در حالی‌که سرپرستان شالکه از به خدمت گرفتن چنین چهره‌ باتجربه‌ای خشنودند، مسئولین وولفسبورگ باید از هم اکنون در پی یافتن دو جانشین برای ماگات باشند: یک سرمربی جدید و یک مدیر ورزشی جدید.

کد خبر 80899

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز