تنها یک روز دیگر به پایان هفته کتاب و کتابخوانی مانده و اگر اهل مطالعه باشید، احتمالا در جریان اتفاقاتی که این هفته در شهر افتاده بوده‌اید.

کتابخوانی

به گزارش همشهری آنلاین، شعار هفته کتاب امسال «آینده خواندنی است» بود و برنامه‌های زیادی هم مثل تشکیل باشگاه نوجوانان فعال حوزه کتاب و کتابخوانی، پویش اهدای کتاب به کتابخانه‌های مناطق کم‌برخوردار و روستایی، طرح کتاب در گردش و کتابگرد هدهد توسط سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برگزار و استقبال خوبی هم از این برنامه‌ها شد.

یکی از برنامه‌هایی که امسال با توجه به رویکرد نوجوان‌محور سازمان فرهنگی‌هنری شهرداری تهران همچنان در حال برگزاری است، برنامه جذاب «تو شبیه کدوم کتابی!؟»‌ است که با هدف شکل‌گیری باشگاه نوجوانان فعال حوزه کتاب و کتابخوانی در کتابخانه‌های مناطق ۳، ۴، ۵، ۷، ۹، ۱۰، ۱۵، ۱۹، ۲۰، ۲۱ و فرهنگسراهای اشراق، رسانه و انقلاب اسلامی برگزار می‌شود.

حتما تا به حال برایتان پیش آمده که با دیدن یک فیلم خودتان را جای یک شخصیت خیالی بگذارید یا فکر کنید که شبیه فلان کاراکتر یک‌سریال تلویزیونی هستید. اما آنهایی که کتاب در زندگی‌شان جای مشخصی دارد، حتما به این فکر کرده‌اند که می‌توانند شبیه کدام کتاب یا کدام شخصیت از کتاب‌هایی که خوانده‌اند باشند و دلشان خواسته که پایان کتاب را خودشان رقم بزنند. برنامه «تو شبیه کدوم کتابی!؟»‌ شهرداری هم در همین راستاست، اینکه نوجوانان یک کتاب انتخاب کنند، بعد داستانی واقعی یا خاطره‌ای به‌یادماندنی و تأثیرگذار در زندگی‌شان که به موضوع کتاب یا شخصیت اصلی داستان کتاب نزدیک است را برگزینند. دست‌آخر هم با نگاهی خلاقانه پایان داستان کتاب را با توجه به محتوای جدید رقم بزنند.

بیشتر بخوانید:

این را هم باید یادآور شویم که در این فعالیت جدید، رؤسای کتابخانه‌ها به‌عنوان آموزگار و مربی، نقشی پررنگ در انتقال تجارب حوزه کتاب و کتابخوانی به اعضای این باشگاه یعنی نوجوانان دارند و مسیر را برایشان روشن می‌کنند. اگر سن و سالتان به شرکت در این باشگاه و برنامه می‌خورد، فرصت را از دست ندهید و در این یک روز باقی مانده، خودتان را در دنیای کتاب مورد علاقه‌تان غرق کنید و لذت ببرید.

کد خبر 808762

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha