رئیس کمیته بودجه شورای شهر تهران در تشریح آخرین وضعیت پروژهای تهران گفت که ۷۱۹ طرح توسعه محلی در مناطق ۲۲ گانه تهران به اتمام رسیده است.

پروژه عمرانی

همشهری- زینب زینال زاده: مدیریت شهری در این دوره قصد دارد میزان رضایتمندی و کیفیت زندگی شهروندان را افزایش دهد. ازاین‌رو عملیاتی‌شدن پروژه‌های توسعه محلی را در دستور کار قرار داده است. طرح‌هایی که در سطح محلی و بنابه‌درخواست اهالی در مناطق پیش‌بینی‌شده‌اند و میثم مظفر رئیس کمیته بودجه شورای شهر تهران در تشریح آخرین وضعیت این پروژه‌ها گفته است که ۷۱۹ طرح توسعه محلی در مناطق ۲۲ گانه تهران به اتمام رسیده است.

  • ۱۰۸۸ پروژه توسعه محلی

«من شهردارم» ابرپروژه شهرداری تهران است که با مشارکت مردم عملیاتی شد. با اجرای مرحله اول آن پروژه‌ها توسط شهروندان اولویت‌بندی و در ۳ سطح توسعه محلی، غیر مستمر و مستمر در مناطق ۲۲ گانه اجرایی شدند. در طرح من شهردارم ۱۰۸۸ پروژه توسعه محلی پیش بینی شد و طی جلسه ای وضعیت ۸ ماهه این در کمیته بودجه بررسی قرار گرفت. به گفته میثم مظفر در سرفصل بودجه تملک دارایی‌های سرمایه‌ای مناطق و امور زیربنایی به طور متوسط پروژه ها ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته اند. او همچنین با بیان این که ۶۶ درصد پروژه ها امسال عملیاتی شده اند، تاکید کرد که اعداد و ارقام پروژه هایی که در هشت ماه به اتمام رسیده اند خوب و قابل توجه است. ۲۵ درصد پروژه ها در حال انجام هستند. رئیس کمیته بودجه با بیان این مطلب گفت: «۹ درصد پروژه ها که شامل ۹۹ طرح می شود، پیشرفت فیزیکی نداشته اند. چرا که هنوز عملیات اجرایی آنها شروع نشده است که شهرداری در این خصوص باید توضیحاتی بدهد.»

  • بررسی عملکرد مناطق

برای ارزیابی عملکرد مناطق در پیگیری طرح‌های توسعه محلی و به اتمام رساندن آنها، اقدامات صورت‌گرفته و میزان پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها و اعداد و ارقام با مدت مشابه سال قبل بررسی شده است. میثم مظفر در راستای تأیید این مطلب گفت که برخی مناطق در سطح یک و وضعیت سبز قرار دارند که نشان می‌دهد عملکرد آنها نسبت به سال گذشته رشد قابل‌توجهی داشته است. تعدادی از مناطق در سطح متوسط و وضعیت زرد و بعضی هم در سطح پایین و وضعیت قرمز هستند. همچنین بر اساس گفته‌های رئیس کمیته بودجه شورای شهر تهران مناطق ۱، ۲، ۳، ۴، ۱۳ و ۱۴ نسبت به مدت مشابه سال گذشته بالاترین رشد را در عملکرد داشته‌اند.

اینفوگرافیک | آخرین وضعیت ۷۱۹ طرح توسعه محلی در مناطق تهران | وضعیت سبز ۹ منطقه

کد خبر 808679
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha