در پی حمله شنیع به مدارس آنروا به ویژه مدرسه «الفاخوره» و «تل الزعتر»، اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) با شماری از رهبران و مسئولان در سطوح منطقه‌ای و بین‌المللی به صورت تلفنی گفت‌وگو کرد.

هنیه

به گزارش همشهری آنلاین، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در جریان تماس‌های تلفنی با شماری از رهبران و مسئولان در سطوح منطقه‌ای و بین‌المللی خواستار برگزاری نشست فوری کمیته سران کشورهای عربی و اسلامی برای توقف حملات به غزه شد.

براساس گزارش الجزیره، هنیه در جریان این تماس‌های تلفنی بر اهمیت برگزاری نشست فوری کمیته پیگیری نتایج نشست سران کشورهای عربی و اسلامی که اخیراً در ریاض برگزار شد، تاکید کرد و خواستار اجرایی شدن تصمیمات این نشست درخصوص توقف جنگ علیه نوار غزه و لغو محاصره از این باریکه شد.

چه کسی در مبادله اسرا بین حماس و اسرائیل سنگ‌اندازی می‌کند؟ | صهیونیست ها را فریب می دهد

هنیه همچنین بر لزوم اتخاذ اقدامی فوری برای ملزم کردن رژیم صهیونیستی به اجرای قطعنامه‌های بین‌المللی اخیر درخصوص توقف حملات علیه ملت فلسطین و حفاظت از بیمارستان‌های غزه تاکید کرد.

جنگ اشغالگران صهیونیست در نوار غزه امروز (یکشنبه) وارد چهل و چهارمین روز خود شد و همچنان مراکز تجمع غیرنظامیان از جمله مراکز بهداشتی و مدارس آنروا را هدف قرار می‌دهد و تهدیداتش برای هدف قرار دادن جنوب نوار غزه را بیشتر کرده‌ است. مقامات آمریکایی می‌گویند «سخت روی توافقنامه وقفه موقت درگیری‌ها در غزه کار می‌کنند.»

طبق آمار رسمی فلسطین، در نتیجه حملات پیاپی ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه که از ۴۴ روز قبل ادامه دارد، دست‌کم ۱۲ هزار و ۳۰۰ فلسطینی به شهادت رسیدند که از این تعداد ۵۰۰۰ تن کودک و ۳۳۰۰ تن دیگر زن بودند، همینطور در این حملات بیش از ۳۰ هزار تن زخمی شدند که ۷۵ درصد از آنها را کودکان و زنان تشکیل می‌دهند.

کد خبر 808631
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 22
  • IR ۱۳:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۸
    30 4
    یعنی حماس قبل از حمله به اسرائیل فکر این روزا رو نمیکرد؟
  • IR ۲۱:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۸
    8 10
    همانطور که امام حسین هم می‌دانست که چه سرنوشتی در انتظار او و خانواده اوست اما مجبور بود برای جلوگیری از نابودی اسلام این کار و فداکاری را انجام بدهد. اگر عادی سازی عربستان با اسراییل انجام میشد تقریبا کشور فلسطینی برای همیشه خاتمه پیدا میکرد پس مجبور بود که این کار را بکند. همانطور که می‌بینید مردم غزه نه به سمت مرز رفح میروند که بخواهند فرار کنند به جای امن! و نه تجمع میکنند و یا اعتراض و حرفی در رد کار حماس یا حتی اینکه ما دیگر خسته شدیم و دیگر نمی‌توانیم تحمل کنیم، میزنند. و در واقع این از خود گذشتگی ما را یاد امام حسین می‌اندازد!!
  • IR ۱۰:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
    0 0
    چرا اسرائیل با داشتن تعداد بسیار بالای اسیر فلسطینی تن به مبادله اسرا نداد در حالیکه اینکار منطقی و راحترین روش برای آزادی اسرا بود و حتی نیاز به بمباران و نسل کشی کودکان همراه با فشار افکار عمومی جهانی و یا جنگ زمینی با ریسک و تلفات نیروی نظامی اسرائیل نبود ؟؟ واقعا علت انتخاب گزینه های پر ریسک تر اسرائیل برای چه چیز بوده است درحالیکه گزینه های ساده تر و با تبعات کمتر برای آنها وجود داشته است؟؟ آیا مشکل مدیریت بحران و ارزیابی غلط جنگ سالاران اسرائیل بوده یا موضوع دیگری وجود دارد؟؟