همشهری آنلاین: دفتر عمران سازمان ملل، ایران و عراق توافق کرددند طی برنامه سه‌جانبه در زمینه پاکسازی مین در کشورهای ایران و عراق همکاری کنند.

به گزارش اداره کل تبلیغات دفاعی وزارت دفاع، خانم الیزا ساگن بایه وا نمایندة مقیم برنامه عمران سازمان ملل متحد در دیدار با ارشادمنش معاون وزیر دفاع و دبیر شورایعالی پاکسازی میادین مین کشور با اشاره به حضور فعال شرکت های خصوصی و بیمه، مسئولیت مدنی نیروهای پاکسازی کننده شاغل در این شرکت ها و شمول تسهیلات معنوی و مادی قانونی ویژه شهدا و جانبازان به نیروهای پاکسازی کننده و NGOهای مین‌روب از سوی مجلس شورای اسلامی و دولت بسیار جالب و در دنیا بی‌نظیر توصیف کرد.

خانم بایه وا در این نشست درخواست دفتر عمران سازمان ملل جهت همکاری سه‌جانبه این دفتر با مرکز مین زدایی جمهوری اسلامی ایران و مسئولین مین زدایی دولت عراق را اعلام داشتند که مورد توافق طرفین قرار گرفت.

وی بر تلاش در جهت مبادله نقشه مناطق آلوده  دو کشور و همچنین انعکاس اقدامات مثبت کشورمان در زمینه مین زدایی در مجامع بین‌المللی تاکید و آمادگی خود را جهت همکاری با جمهوری اسلامی ایران اعلام داشتند.

وی همچنین با توجه به نرخ پایین هزینه پاکسازی میادین مین در ایران در مقایسه با هزینه حداقل دو یورو در هر متر مربع در برخی کشورهای آلوده از جمله کوزووو، موفقیت و پیشرفتهای حاصله را نتیجه بسیج تواناییهای داخلی و مردمی در عرصه مین زدایی بشردوستانه در جمهوری اسلامی ایران ذکر کرد.

معاون وزیر دفاع نیز در این دیدار با اشاره به اراده مقامات و مسئولین جمهوری اسلامی ایران و اهتمام ویژه ریاست محترم جمهوری و دولت نهم به امر مین زدایی بشردوستانه به برخی از اقدامات چشمگیر کشورمان اشاره کردند و در ادامه مصوبه اخیر مجلس شورای اسلامی جهت حمایت از نیروهای پاکسازی میادین مین که در حین انجام مأموریت دچار حادثه می شوند، کاهش چشمگیر آمار قربانیان مین در ایران، بیمه مسئولیت مدنی نیروهای پاکسازی کننده و تشکیل کمیسیون مشترک مین‌زدایی ایران و عراق نیز را از دیگر فعالیتهای صورت گرفته دانستند.

کد خبر 80769

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز