یکی از مهاجمان به ساختمان کنگره در ۶ ژانویه ۲۰۲۱ که پس از این یورش به زندان متهم شده بود اکنون قرار است نامزد نمایندگی کنگره آمریکا شود.

کنگره آمريكا

 همشهری آنلاین- محمد بیاتی:  این شخص مهاجم به ساختمان کنگره در زمان اعلام نتایج نهایی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در تاریخ ۶ ژانویه سال ۲۰۲۱ میلادی با نام مستعار « قانون شمام» در دادگاه رسیدگی به این حمله ، به جرایم خود اعتراف و اعلام کرد از عدم حمایت دونالد ترامپ از خود بسیار ناامید شده است.

او که « جیکوب چانسلی» نام دارد اهل آریزونای آمریکاست و در روز حادثه با کلاهی شاخدار تصاویر مختلفی از خود در داخل و اطراف ساختمان کنگره در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرد .

این فرد پس از دستگیری توسط مقامات قضایی مورد بررسی‌های سلامت روان قرار گرفت و اعلام شد چانسلی مبتلا به برخی اختلال‌های روانی مانند اختلال دوقطبی و افسردگی شدید است.

خبرگزاری ریانووستی روسیه به نقل از آسوشیتدپرس خبر داده است که چانسلی قصد دارد به عنوان نماینده آزادی خواهان از آریزونا نامزد کنگره آمریکا شود.

به گزارش همشهری آنلاین، در پنجم و ششم ژانویه ۲۰۲۱، طرفداران دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور پیشین ایالات متحده، در واشینگتن، دی.سی. تجمع کردند تا به نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ اعتراض کرده و از درخواست ترامپ از معاون رئیس‌جمهور مایک پنس و کنگره برای رد کردن پیروزی رئیس‌جمهور منتخب جو بایدن حمایت کنند.

کد خبر 807084

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
    0 0
    مجلس آمریکا همین یکی را کم داره
  • IR ۱۷:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
    0 0
    حزب فیل (جمهوری خواهان) و الاغ (دموکرات ها) داشتند یه حزب گاو (ترامپ خواهان) کم داشتند که اضافه شد