ترامپ گفت: اگر بار دیگر به کاخ سفید راه پیدا کند با طالبان در افغانستان توافق تجاری امضا خواهد کرد تا کنترل پایگاه بگرام را به دست بگیرد و مراقب تحرکات چین باشد.

ترامپ

به گزارش همشهری آنلاین، به نوشته روزنامه دیلی میل، پیش از آنکه نیروهای آمریکایی به صورت کامل از افغانستان در ۳۰ ژوئیه ۲۰۲۱ خارج شوند، ایالات متحده در دوم ژوئیه همان سال این پایگاه را ترک کرد.

دونالد ترامپ به عنوان کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا، رئیس جمهوری آمریکا در جریان یک کارزار انتخاباتی در آیووا به شدت به این تصمیم دولت واشنگتن انتقاد کرد و گفت: اگر بار دیگر بتوانم به کاخ سفید وارد شوم با طالبان قرارداد تجاری می‌بندم تا بتوانیم مجدد کنترل فرودگاه بگرام را به دست بگیریم.

کاندیدای ۷۷ ساله انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا همچنین مدعی شد، این پایگاه درست یک ساعت با جایی که چین در حال ساخت موشک‌های هسته‌ای خود است، فاصله دارد و ادامه داد: این پایگاه اکنون در اشغال آنهاست.

وی همچنین گفت، می‌خواهد کنترل فرودگاه بگرام را به عنوان بخشی از توافق تجاری با افغانستان به دست بگیرد.

رئیس جمهوری سابق آمریکا همچنین افزود: ما می‌رویم تا کنترل بگرام را به دست بگیریم. بگرام بزرگترین پایگاه در افغانستان و در جهان است. ما بزرگترین و قوی‌ترین فرودگاه جهان را به حال خود رها کردیم.

وی افزود: چرا این فرودگاه را رها کردیم؟ این مساله چند سال قبل به قیمت چند میلیارد دلار برای ما تمام شد. اکنون می‌دانید چه کسی آن را اشغال کرده؟ بله چین! چین آن را اشغال کرده است. چقدر این آدم‌ها احمق هستند. این واقعا بد است.

کد خبر 808605
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha