معاون وزیر صنعت اعلام کرد: برخی  افراد سودجو بر این باورند که با احتکار لاستیک در آینده می توانند این کالا را گران تر بفروشند، چنین موضوعی متصور نیست و تاکید مصوبات صادره بر به تعادل رساندن بازار می‌باشد.

لاستیک

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، حسین فرهیدزاده رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در مورد وضعیت بازارلاستیک، گفت: حسب تمهیدات کارگروه تنظیم بازار و جلسات منعقده با تولید کنندگان در جهت تنظیم بازار تایر، اقدامات لازم در خصوص اعلام سبدهای ویژه توزیع تایر پر مصرف توسط کارخانجات تولید تایرانجام شده است.

وی افزود: با توجه به کاهش تعرفه واردات از ۳۲ به ۱۰ درصد اقدامات اجرایی لازم نیز توسط وارد کنندگان برای عرضه مکفی کالا در سطح بازار صورت گرفته و هم اکنون نیز شاهد روند کاهشی قیمت در سطح عرضه هستیم.

معاون وزیر صنعت اعلام کرد: برخی افراد سودجو با تفسیر غلط از مصوبات اخیر بر این باورند که با احتکار لاستیک در آینده می توانند این کالا را گران تر بفروشند، چنین موضوعی متصور نیست و تاکید مصوبات صادره بر به تعادل رساندن بازار است.

به گفته وی، کلیه فعالان حوزه تولید و توزیع موظفند اطلاعات فروش خود را در سامانه های مرتبط وزارت صمت مانند: سامانه جامع تجارت و... ثبت کنند، تا در صورت مراجعه بازرسین، موضوع به عنوان عرضه خارج از شبکه تلقی نشود.

وی اضافه کرد: علاوه بر این کلیه مراکز عرضه و توزیع موظفند قیمت های مصوب را که در سامانه ۱۲۴ اطلاع رسانی شده است را رعایت کنند و هموطنان در صورت خرید با قیمت های بالاتر می توانند نسبت به ثبت و پیگیری شکوائیه خود از طریق تلفن ۱۲۴، سامانه های مربوطه، مراجعه به بازرسی اصناف و ادارات کل صنعت، معدن و تجارت اقدام کنند.

کد خبر 806823
منبع: تسنیم

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
    0 0
    وزیر صمت و معاونش باید برکنار شوند با این واردات خودرو که راه انداختند...