پنجشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۱۹:۲۹
۰ نفر

کیکاووس زیاری: «خیابان بیست و چهارم»، قصه زندگی یک خانواده را با حال و هوای تازه‌ای به نمایش می‌گذارد.

سعید اسدی کارگردان فیلم با گفتن این که فیلم تازه‌اش را برای مخاطب گسترده- یعنی تمام اعضای خانواده- ساخته است، به دوچرخه می‌گوید که کودکان و نوجوانان هم نقش مهمی در قصه فیلمش دارند. این فیلم که  تدوین آن به پایان رسیده، بازیگرانی چون نیکی کریمی، شیلا خداداد، مهدی ماهانی، حمید گودرزی، بهاره افشاری، حدیثه‌سادات مدنی، مهسا هاشمی ، آیدا اسدی و جمشید هاشم‌پور را در نقش‌های مختلف قصه خود دارد.
قصه فیلم در باره مرد جوانی (با بازی ماهانی) است که به ظاهر دلبسته خانواده‌اش است. او نظم و قانون خاصی را در خانه‌اش حاکم کرده که همسر (خداداد) و دختر نوجوانش (سادات مدنی) مجبور به رعایت آن هستند. این موضوع، اتفاق‌هایی را بین او و خانواده‌اش به وجود می‌آورد. کریمی، هاشم‌پور و گودرزی هم در قصه فیلم نقش‌های دکتر روانپزشک، افسر پلیس و خبرنگار یک روزنامه را دارند.

اسدی که قبل از این فیلم‌هایی مثل «عشق گمشده»، «آواز تو»، «مهمان»، «فرود در غربت» و «تلافی» را کارگردانی کرده، می‌گوید: «این فیلم یک تجربه حرفه‌ای و جذاب برایم بوده است و یک تجربه تازه در کارنامه سینمایی‌ام. سعی کرده‌ام یک موضوع اجتماعی و خانوادگی را از  نگاهی روانکاوانه  بررسی کنم. نظم و قانون خاصی که شخصیت پدر بر زندگی‌اش حاکم کرده، با نظم جامعه تفاوت دارد. قصه فیلم در این باره بحث می‌کند که چنین نظمی چه قدر می‌تواند پایدار باشد.

محدثه سادات مدنی بازیگر نوجوان در کنار نیکی کریمی / عکس ها: امیر عابدی

هاشم پور در صحنه ای از فیلم

این فیلم‌ساز با اشاره به حضور سه بازیگر کودک و نوجوان در فیلمش، ادامه می‌دهد: «حدیثه‌سادات مدنی، نقش مهم و تعیین کننده‌ای در قصه و ماجراهای فیلم دارد. این شخصیت نوجوان قصه، کارهایی انجام می‌دهد که باعث  واکنش می‌شود و خط اصلی قصه را به جلو می‌برد. مهسا، دوست و همکلاسی اوست که نقش کم‌رنگ‌تری در قصه دارد و حضورش به دلیل حضور حدیثه، معنا و مفهوم پیدا می‌کند. هنگام  کار با بازیگران کودک و نوجوان متوجه شده‌ام که اگر آنها استعداد داشته و علاقه‌مند به کار بازیگری باشند، کارشان جلوی دوربین خیلی خوب از آب در می‌آید. اما اگر این استعداد و علاقه نباشد، کار بازی گرفتن از آنها ترفندها و تکنیک‌های خاصی را می‌طلبد که هنگام کار با آنها، باید این ترفندها را به کار گرفت.»

اسدی توضیح می‌دهد که قصه خیابان بیست‌وچهارم را چندین سال قبل نوشته بود و زمانی که کلید فیلم‌برداری آن را (با مدیریت «حسن کریمی») زد، چهره شهر تهران کاملاً عوض شده بود.

کد خبر 80664

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز