اعضای شورای شهر با یک فوریت الزام شهرداری به ارتقاء ایمنی معابر موافقت کردند و بابایی در جریان بررسی این موضوع گفت: ۲۱ درصد علل سوانح و تصادفات در معابر به دلیل عدم رعایت ایمنی و عدم نصب علائم هشدار دهنده در معابر است.

مهدی بابایی- عضو شورا

به گزارش همشهری آنلاین، مهدی بابایی رئیس کمیته ایمنی شورای اسلامی شهر تهران در یکصد و نود و یکمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جریان بررسی یک فوریت الزام شهرداری تهران به ارتقاء ایمنی معابر و عرصه‌های عمومی، گفت: ۲۱ درصد علل سوانح و تصادفات در معابر به دلیل عدم رعایت ایمنی و عدم نصب علائم هشدار دهنده در معابر است، متولی خاصی برای نظارت به این حوزه و عملیات عمرانی در معابر وجود ندارد.

او افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون ۵۰۰ پرونده حقوقی به دادگاه ارسال شده و ۶۵ درصد از پرونده‌های تشکیل شده با موضوع شکایت شهروندان از شهرداری به دلیل عدم رعایت مقررات در حین اجرای عملیات عمرانی در معابر بوده است.

بابایی با بیان اینکه هزینه خدمات اقدامات کارگاهی نیاز به فراهم کردن مقدمات کار در شهرداری دارد، تصریح کرد: این بهاء می‌تواند در تحقق درآمد پایدار نیز مؤثر باشد. طبق این طرح می‌خواهیم شهرداری ملزم به انجام اقدامات لازم شود.

سید احمد علوی رئیس کمیته گردشگری شورا با بیان اینکه محل خط کشی عبور عابران پیاده با مشکل روبه رو است، تأکید کرد: در نقاطی که می‌دانیم عابر در حال عبور است، باید همزمان با خط کشی، آسفالت نیز ترمیم شود.

در نهایت یک فوریت الزام شهرداری تهران به ارتقاء ایمنی معابر و عرصه های عمومی با ۱۶ رأی موافق به تصویب رسید.

کد خبر 806574
منبع: خبرگزاری شهر

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha