«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه گفت: آمریکا و غرب مدعیان حقوق بشر هستند ، اما متاسفانه آن را در برابر اقدامات اسرائیل فراموش کرده اند.

اردوغان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از شبکه الجزیره، اردوغان در اجلاس سران کشورهای عربی و اسلامی در ریاض اعلام کرد: زبان از توصیف آنچه در غزه می گذرد و حمله وحشیانه به بیمارستان ها و مراکز عبادی و مدارس قاصر است.

وی افزود: اسرائیل می خواهد از حوادث هفتم اکتبر با قتل کودکان و زنان و بی گناهان انتقام بگیرد.

رئیس جمهور ترکیه ادامه داد: ۷۳ درصد شهدا در غزه و کرانه باختری زنان و کودکان هستند و این جنون را نمی توان فهمید.

وی با بیان اینکه کشورهای غربی حتی دعوت به آتش بس نکرده اند، افزود: باید درباره سلاح های اسرائیل تحقیق شود و تبعات جنگ را برعهده بگیرد.

اردوغان گفت : باید آتش بس کلی و نه موقت برقرار شود و اسرائیل به خاطر جنایت های ضد بشری اش بازخواست شود، شورای حقوق بشر و دادگاه کیفری بین المللی باید این کاررا انجام دهند.

کد خبر 806385
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • IR ۱۸:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۰
    0 0
    جنایات آمریکا ثبات منطقه و دنیا را به خطر می‌اندازد. جنایات اسرائیل ثبات منطقه و دنیا را به خطر می‌اندازد. سلاح هسته‌ای اسرائیل امنیت دنیا را تهدید می‌کند. بمباران غزه جنایت جنگی است. بمباران شدید غزه به طور کامل غیرقابل قبول و جنایت جنگی است.
  • IR ۲۲:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۰
    0 0
    بیمارستان‌ها میدان جنگ نیستند و باید امن باشند. جنگ امروز صهیونیست‌ها و آمریکایی ها علیه زنان و کودکان است. در غزه نسل کشی انجام می‌شود/ آمریکا جنایتکار مسئول جنگ در غزه است. تنها دستآورد اسرائیل و آمریکا در حمله به غزه کشتار زنان و کودکان بوده‌ است.
  • IR ۲۳:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۰
    0 0
    درپاسخ به بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی سگ هار آمریکا درمنطقه خاورمیانه/ تجاوز هوایی رژیم کودک کش صهیونیستی به خاک سوریه ازسال 2011 تاکنون جنایات جنگی و جنایت علیه بشریت است و هم ناقض قوانین بین الملل است ولی متاسفانه سران نجس وحشی، بی ادب، بی فرهنگ و بی شخصیت اسرائیل جنایتکار شماره یک سگ دست نشانده آمریکا جنایتکار شماره یک ازسال 2011 تاکنون درک نمی کنند، نمی دانند و نمی فهمند متاسفانه سازمان های بین المللی خیانتکار شماره یک ازسال 2011 تاکنون هیچ اعتراضی به این جنایات وحشیانه، وحشی گری وغیرانسانی رژیم صهیونیستی نمی کنند، خفه خون گرفتند و سکوت اختیار کرده اند؟
  • IR ۰۸:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۱
    0 0
    هر ۱۰ دقیقه یک کودک در نوار غزه جان خود را از دست می‌دهد آمریکا جنایتکار مجرم اصلی حمایت از جنایات رژیم‌صهیونیستی است.
  • IR ۰۹:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۱
    0 0
    يکشنبه ۲۱ آبان ۱۴۰۲ - ۰۵:۳۲/ نه تنها کشورهای عربی بلکه تمام کشورهای منطقه باید با اتحاد با یکدیگر این غده سرطانی را نابود کنند