«بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه امروز (۲۰ آبان) در نشست اضطراری سران کشورهای عربی و اسلامی در ریاض گفت که توافق اسلو در ۳۲ سال پیش تاکنون تنها موجب بدتر شدن اوضاع فلسطینی‌ها شده است.

بشار اسد:

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، به نوشته خبرگزاری سانا، بشار اسد گفت که مسأله فلسطین محدود به غزه نیست، غزه مسأله اصلی و جوهری فلسطین و نشانه واضحی از درد و رنج‌های این ملت است. او تأکید کرد که موضوع غزه در امتداد ۷۵ سال جرم و جنایت صهیوینست‌ها است.

رئیس‌جمهور سوریه در ادامه با اشاره به توافق اسلو در سال ۱۹۹۳ گفت که در ۳۲ سال گذشته نه تنها آن توافق با شکست همراه شد، بلکه بر تجاوزات رژیم صهیونیستی افزود و مردم فلسطین را بیش از پیش تحت ظلم و سرکوب قرار داد.

بشار اسد همچنین گفت: «اگر ابزار واقعی برای فشار نداریم، هر قدمی که برداریم یا سخنانی که ایراد می‌کنیم معنایی ندارد، سخن گفتن از راه‌حل دو دولتی و دیگر مسائل و جزئیات علی‌رغم اهمیتی که دارد، در اولویت نیست و همگی می‌دانیم که این سخنان فایده‌ای ندارد».

او با اعتراض به مماشات برخی کشورهای عربی تأکید کرد: «نرمش بیشتر اعراب مساوی است با خشونت و قتل عام بیشتر صهیونیست‌ها علیه ما، جنایت ادامه‌دار را نمی‌توان از نحوه برخورد ما به عنوان کشورهای عربی و اسلامی با رویدادهای تکراری به شیوه‌ای پراکنده مرتبط با موضوع فلسطین جدا کرد».

رئیس‌جمهور سوریه همچنین گفت که اصلی‌ترین نیاز امروز فلسطینی‌ها کمک‌های بشردوستانه نیست، بلکه آن‌ها اکنون به این نیاز دارند که از آن‌ها در برابر کشتاری که در انتظارشان است، حمایت شوند.

بشار اسد در بخش پایانی سخنان خود گفت: «مقاومت شجاع فلسطین واقعیت جدیدی را در منطقه ما تحمیل کرد و با ابزارهای سیاسی که در اختیار داریم قادر هستیم معادلات را تغییر دهیم».

امروز، ریاض پایتخت عربستان سعودی میزبان نشست فوق‌العاده سران کشورهای اسلامی و عربی به صورت مشترک برای بررسی اوضاع کنونی در غزه و فلسطین است.

ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور ایران نیز در سخنان امروز خود گفت که اگر نشست ریاض به اتخاذ گام‌های مأثر منتهی نشود، موجب نا امیدی امت اسلامی خواهد شد.

کد خبر 806401

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 4
  • علی IR ۲۲:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۰
    3 0
    بشارراست گفته
  • IR ۰۰:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۱
    2 0
    اگر یک هفته چاه های نفت تعطیل شوند تمام غرب به لرزه می افتد