شنبه ۲۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۵
۰ نفر

در حاشیه اجلاس اضطراری مشترک سران کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی و اتحادیه عرب درباره جنگ غزه در «ریاض» عربستان، عصر امروز (شنبه ۲۰ آبان ۱۴۰۲) سید ابراهیم رئیسی و «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو کردند.

رئیسی و اسد

به گزارش همشهری آنلاین، سید ابراهیم رئیسی عصر امروز (شنبه ۲۰ آبان ۱۴۰۲) در حاشیه اجلاس اضطراری مشترک سران کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی و اتحادیه عرب درباره جنگ غزه در «ریاض» عربستان، در دیدار بشار اسد رئیس جمهور سوریه، ضمن مرور آخرین تحولات فلسطین، بر ضرورت اتخاذ تصمیم عملیاتی و اجرایی در این اجلاس درباره غزه تاکید کرد و قطع فوری بمباران مناطق مسکونی، رفع محاصره غزه و توسعه امدادرسانی به مردم این منطقه را سه خواسته اصلی درباره غزه دانست که نشست امروز ریاض باید بتواند آن را محقق کند.

در این دیدار، دو طرف همچنین ضمن رایزنی و هماهنگی‌های لازم درباره آخرین وضعیت تحولات میدانی در غزه، توافق داشتند که تنها عامل تعیین‌کننده وضعیت نهایی، قدرت مقاومت است که مقتدرانه به دفاع خود ادامه می‌دهد.

رئیس دولت سیزدهم همچنین امدادرسانی و ارسال کمک‌های بشردوستانه برای مردم مظلوم غزه را از جمله مسائل مورد تاکید طرفین در این دیدار برشمرد.

بشار اسد رئیس جمهور سوریه هم در این دیدار ضمن تقدیر از سخنرانی روشنگرانه و حمایتگرانه دکتر رئیسی درباره غزه در این اجلاس، بر ضرورت توقف سریع حملات و آغاز روند امدادرسانی به غزه تاکید کرد.

کد خبر 806421
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha