به‌رغم نگرانی‌های فزاینده درباره تلفات غیرنظامی در غزه، رئیس‌جمهور سابق آمریکا گفت جنگ باید پیش رود.

ترامپ دوباره در دادگاه

به گزارش همشهری آنلاین، به‌رغم نگرانی‌های فزاینده درباره تلفات غیرنظامی در غزه، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا در یک مصاحبه جدید گفت که جنگ بین اسرائیل و حماس باید پیش رود.

به گزارش وبگاه «هیل»، ترامپ پنجشنبه شب در مصاحبه‌ای گفت: بنابراین جنگی دارید که در جریان است، و احتمالاً باید اجازه دهید پیش برود زیرا افراد زیادی می‌میرند.

وی در ادامه سخنانش به گزافه‌گویی علیه ایران پرداخت و به‌رغم تاکیدها بر فلسطینی بودن عملیات حماس مدعی شد: هرگز نباید آغاز می‌شد. امکان نداشت دوباره شروع شود. ایران پول نداشت زیرا ایران آن را رهبری می‌کند. و تنها احمق‌ها می‌گویند که این درست نیست. آن‌ها این را رهبری می‌کنند. خیلی حیله‌گر هستند، خیلی باهوش و مکار. آن‌ها آن را رهبری می‌کنند و باید پایان یابد.

ترامپ ادعا کرد این درگیری در صورت حضور او در کاخ سفید به دلیل رویکرد سخت گیرانه‌اش در قبال ایران رخ نمی‌داد. او همچنین گفت وضعیت به دلیل نفرت موجود در درگیری دشوارتر شده است.

وی گفت: نفرتی مانند نفرت فلسطینیان از اسرائیل و یهودیان وجود ندارد. و احتمالاً برعکس؛ نمی‌دانم. می‌دانید چندان واضح نیست اما احتمالاً همینطور است. بنابراین گاهی باید بگذاری همه چیز پیش برود و باید ببینی به کجا ختم می‌شود.

ترامپ پیش‌تر و در پی عملیات طوفان الاقصی در اظهارنظری حزب‌الله لبنان را بسیار باهوش توصیف کرده و بعد از آغاز این عملیات از «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی انتقاد کرده بود.

وی در این مصاحبه با «یونیویژن» گفت که اسرائیل باید روابط عمومی بهتری داشته باشد، زیرا طرف مقابل، آن‌ها را در جبهه روابط عمومی شکست می‌دهد.

با وجود این که تلفات بالای جنایات رژیم صهیونیستی در غزه درخواست‌ها حتی در آمریکا از سوی قانونگذاران و فعالان مترقی برای آتش‌بس را در پی داشته، دولت بایدن این درخواست‌ها رد و ادعا کرده آتش‌بس به نفع حماس خواهد بود و تنها خواستار وقفه‌های بشردوستانه برای رسیدن کمک‌ها به غزه شده و همچنین برای آزادی اسرا تلاش می‌کند. اسرائیل هفته گذشته بعد از مخالفت‌های اولیه با وقفه محدود در بخش‌هایی از غزه موافقت کرد.

سایر نامزدهای جمهوری‌خواه چهارشنبه شب در مناظره انتخاباتی از رژیم صهیونیستی قاطعانه حمایت و صهیونیست‌ها را به استفاده از زور برای بین از بردن حماس تشویق کنند و مدعی شدند ایران نقش محوری در درگیری‌ها دارد.

کد خبر 806255
منبع: فارس

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 13
  • IR ۱۳:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۰
    6 2
    هر کسی پرچم آمریکا در دست داشته باشد، نباید زنده بماند. هر کسی پرچم اسرائیل در دست داشته باشد، نباید زنده بماند.
  • IR ۱۳:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۰
    4 1
    آمریکا جنایتکار متهم اصلی جنگ در غزه است/آمریکا جنایتکار بارها قطعنامه ها برای توقف جنگ را وتو کرد
  • IR ۱۵:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۰
    2 0
    دیپلمات صهیونیست: ما بیشتر از سازمان ملل به فکر مردم غزه هستیم! دیپلمات صهیونیست: ما بیشتر از سازمان ملل به فکر مردم غزه هستیم! و این در حالی است که رژیم صهیونیستی به همراه آمریکا در این مدت 36 روز بیش از 55 هزار تن بمب ‌به روی مردم غزه ریخت شمار شهدای غزه از 11 هزار نفر گذشت بمباران غزه توسط اسرائیل و آمریکا غیرانسانی است. اسرائیل به همراه آمریکا به هدف نظامی خود در غزه نرسید و نمی رسد. صهیونیست ها 100 درصد فقط با کمک، حمایت و پشتیبانی آمریکا و غرب در نوارغزه جنایت می کنند، آدم می کشند، زنان، مردان و کودکان غزه را قتل عام می کنند.
  • IR ۱۵:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۰
    6 0
    آمریکا جنایتکار مدام پیام می‌دهد دامنه جنگ گسترش نیابد در صورتی که ماشین جنگی در غزه در اختیار آمریکایی‌هاست. آمریکا جنایتکار مانع آتش بس در غزه است. هر ۱۰ دقیقه یک کودک در غزه کشته می‌شود آنچه در غزه اتفاق می‌افتد جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت است رییس‌جمهور آمریکا جنایتکار مانع آتش بس در غزه است. آمریکا جنایتکار بانی و حامی اصلی جنایات رژیم صهیونیستی در غزه است. آمریکایی ها جنایتکار مانع آتش بس در غزه هستند آمریکا جنایتکار بانی و حامی اصلی جنایات رژیم صهیونیستی در غزه است. آمریکایی ها جنایتکار مانع آتش بس در غزه هستند
  • IR ۱۵:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۰
    2 0
    اعتراف نماینده پارلمان اروپا: کشتار فلسطینی‌ها نسل کشی از سوی اروپا نیز هست
  • IR ۱۸:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۰
    2 0
    جنایات آمریکا ثبات منطقه و دنیا را به خطر می‌اندازد. جنایات اسرائیل ثبات منطقه و دنیا را به خطر می‌اندازد. سلاح هسته‌ای اسرائیل امنیت دنیا را تهدید می‌کند. بمباران غزه جنایت جنگی است. بمباران شدید غزه به طور کامل غیرقابل قبول و جنایت جنگی است.
  • IR ۱۸:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۰
    1 0
    فقط آمریکا به عنوان هدایت‌کننده تجاوز، می‌تواند جنگ را متوقف کند
  • IR ۲۰:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۰
    1 0
    آمریکا جنایتکار جنگ غزه را مدیریت می کند
  • IR ۲۲:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۰
    0 0
    کودک‌کُشی، تنها دستاورد اسرائیل و آمریکا در جنگ غزه است. در غزه نسل کشی انجام می‌شود/ آمریکا جنایتکار مسئول جنگ در غزه است.
    • ابو بشیر IR ۱۳:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۱
      0 0
      آمریکا مرگ بر تو ای بی شرف