در نخستین ساعات صبح مردم شیراز برای انتخاب ۳ نماینده حوزه انتخابیه به پای صندوق‌های رأی رفتند.

به گزارش همشهری آنلاین، ‌ماراتن انتخابات مجلس دوازدهم در استان فارس امروز جمعه ۲۱ اردیبهشت‌ماه تکمیل می‌شود.

استان فارس دارای ۱۵ حوزه انتخابیه و ۱۸ کرسی نمایندگی است که در دور نخست منتخبان ۱۳ حوزه انتخابیه برای راهیابی به مجلس از سوی مردم انتخاب شدند و تکلیف ۲ حوزه باقیمانده یعنی حوزه شیراز و زرقان و حوزه مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد به دور دوم که هم‌اینک آغاز شده، کشیده شد.

در دور نخست انتخابات مجلس شورای اسلامی که ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ برگزار شد، در حوزه انتخابیه شیراز و زرقان روح الله نجابت با ۷۸ هزار و ۳۵۱ رای و جعفر قادری با ۵۹ هزار و ۶۲ رای به مجلس راه یافتند.

همچنین در این حوزه انتخابیه علیرضا پاک فطرت با ۵۶ هزار و ۳۲۸ رای، ابراهیم عزیزی با ۵۲ هزار و ۷۷۳ رای، سید اسماعیل حسینی با ۴۹ هزار و ۱۱ رای و رحمت الله مرزوقی با ۴۷ هزار و ۳۴۱ رای در دور دوم با هم رقابت خواهند کرد.

حوزه انتخابیه مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد دیگر حوزه انتخابیه استان فارس است که تعیین تکلیف تنها نماینده آن به دور دوم کشیده شد.

در دور نخست، اسفندیار عبداللهی ۱۸ هزار و ۵۹۸ رای و سیرویس سجادیان ۱۴ هزار و ۵۳۰ رای را از آن خود کردند.

رئیس ستاد انتخابات فارس هم پیش از این در نشست خبری اعلام کرده لود که ۸۲۰ شعبه در این دور انتخابات برای رای گیری از مردم در ۲ انتخابیه شیراز و زرقان و حوزه انتخابیه مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد پیش بینی شده است.

از مجموع شعب رای‌گیری در این دوره نیز ۴۹۷ شعبه مربوط به حوزه انتخابیه شیراز و زرقان و ۳۲۳ شعبه نیز مربوط به حوزه انتخابیه مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد است.

گفتنی است، یک میلیون و ۶۹۷ هزار نفر در دور دوم انتخابات در ۲ حوزه انتخابیه فارس واجد شرایط رای دادن هستند؛ بنابراین گزارش، اسماعیل قزل سفلی رئیس ستاد انتخابات استان فارس در کنفرانس خبری به برگزاری انتخابات تمام الکترونیک در حوزه انتخابیه شیراز و زرقان خبر داده بود. در حوزه انتخابیه مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد نیز انتخابات همانند مرحله نخست به شکل نیمه الکترونیک برگزار می‌شود.

در دور دوم انتخابات کسانی می‌توانند رای بدهند که در دور اول در حوزه انتخابیه شیراز و زرقان و مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد رای داده‌اند و همچنین افرادی که در دور اول انتخابات در هیچ یک از حوزه‌های انتخابیه کشور رای نداده باشند.

کد خبر 850671
منبع: تسنیم

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۱
    0 1
    😉