سازمان امور مالیاتی خطاب به سازمان نظام پزشکی اعلام کرده که اگر قانون پایانه فروشگاهی را در مطب‌ها اجرا نکنید، خودتان هم شریک تخلف پزشکان هستید اما به سازمان نظام پزشکی تاکید می‌کند رسیدگی به تخلف مالیاتی پزشکان برعهده سازمان امور مالیاتی است.

کارتخوان پزشکان

همشهری آنلاین - مریم سرخوش:‌ سازمان امور مالیاتی در نامه‌ای به سازمان نظام پزشکی تأکید کرده فهرست مطب‌هایی را که از کارتخوان استفاده نمی‌کنند، در لیستی اعلام کرده‌ایم و اگر تعطیل نشوند یا قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه‌های مؤدیان در این مطب‌ها تا پایان آبان اجرا نشود، سازمان نظام پزشکی در این‌باره مسئول خواهد بود. ظاهرا این‌بار سازمان امور مالیاتی، با توپ کاملا پر به میدان پزشکان آمده است. آیا تا پایان آبان‌ماه واقعا این اتفاق خواهد افتاد؟ واکنش نظام‌پزشکی در این‌باره چه بوده؟

این بحث تکراری خسته‌کننده

بحث نبود دستگاه‌های کارتخوان در مطب‌ها تکراری‌ و خسته‌کننده‌ترین اتفاقی است که میان بیماران و پزشکان در جریان است. با وجود اینکه سال‌هاست دولت الکترونیک در سطح گسترده‌ای تبلیغ می‌شود و نه‌تنها با استفاده از دستگاه پوز که کلیه کارهای بانکی در منزل و محل کار با یک گوشی هوشمند قابل انجام است، اما همچنان برخی پزشکان از ارائه چنین خدماتی به مردم سر باز می‌زنند و بیماران‌شان را مجبور به تامین و پرداخت وجه نقد یا واریز کارت به کارت می‌کنند. البته که این روزها نه‌تنها پزشکان که در هر نوع صنفی از هتل و رستوران گرفته تا پارکینگ‌های عمومی و مغازه‌دارها به بهانه‌های مختلف از ارائه دستگاه کارتخوان به مشتریان سر باز می‌زنند و به‌اصطلاحی برای فرار از مالیات، انواع و اقسام روش‌ها را به‌کار می‌برند؛ اتفاقی که البته درباره بیماران بیشتر مورد توجه است، چون آنها با رنج بیماری‌ هم دست و پنجه نرم می‌کنند و چاره‌ای جز مراجعه به پزشکان ندارند. به همین دلیل نظارت جدی از سوی دانشگاه‌های علوم پزشکی و اداره کل مالیاتی و دستگاه‌های نظارتی ضرورت دارد تا به این موضوع ورود کرده و زحمت بیماران برای تامین وجه نقد هزینه‌های درمانی‌شان را کاهش دهد.

پزشکان چه دلیلی دارند؟

البته که یک سوی دیگر ماجرا هم پزشکان ‌هستند که همواره مورد اتهام فرار مالیاتی قرار دارند و استفاده‌نکردن از دستگاه‌های کارتخوان هم یکی از دلایل این مسئله برای آنهاست. اما آنها هم اعلام کرده‌اند که طی سال‌های اخیر مالیات‌هایشان چندین برابر شده و با تورم و هزینه‌های جانبی مطب‌داری همخوانی ندارد. به‌گونه‌ای که هزینه‌های سنگین فعالیت در این حوزه و افزایش سنگین هزینه‌ها ناشی از تورم و مالیات چندبرابری موجب ناامیدی پزشکان به‌ویژه پزشکان جوان و تازه شاغل می‌شود. این شرایط به‌ویژه درباره دندانپزشکان، متخصصان آسیب‌شناسی و رادیولوژی که هزینه‌های بسیار سنگینی برای راه‌اندازی و تجهیز و ادامه فعالیت مراکز خود متحمل می‌شوند هم بیشتر است و در تعیین تعرفه‌های مالیاتی از سوی سازمان امور مالیاتی نادیده گرفته می‌شود.

ریشه تخلف در حرفه پزشکی، در تعرفه‌های غیرواقعی است که با هزینه‌های واقعی مطابقت ندارند. به‌عبارت دیگر، اگر شرکت‌های بیمه پوشش تعرفه‌ها را افزایش دهند، جامعه پزشکی هم با توجه به تعرفه‌های واقعی، بهترین و باکیفیت‌ترین خدمات را ارائه خواهد داد

تا پایان آبان وقت دارید

دفتر بازرسی مبارزه با فرار مالیاتی و پولشویی سازمان امور مالیاتی در نامه‌ای به رئیس سازمان نظام پزشکی اعلام کرد: براساس جزء۲ بند ط تبصره۶ قانون بودجه سال۱۴۰۲ کلیه صاحبان حرف و مشاغل پزشکی، پیراپزشکی، داروسازی، دامپزشکی و فروشندگان تجهیزات پزشکی که پروانه کار آنها توسط وزارت بهداشت یا سازمان نظام پزشکی ایران صادر می‌شود، مکلفند از پایانه فروشگاهی استفاده کنند و با مستنکفان از اجرای حکم موضوع این بند، مطابق قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه‌های مؤدیان با آنها برخورد می‌شود.

لیست پزشکان متخلف اعلام شده

در بخش دیگری از نامه سازمان امور مالیاتی عنوان شده که مشخصات پزشکان متخلف طی ۲نامه در مرداد و مهر امسال به سازمان اعلام و همچنین ارسال پیامک به این پزشکان هم صورت گرفت است. به همین دلیل سازمان نظام پزشکی به‌عنوان مرجع صدور مجوز مکلف است ضمن اخطار کتبی به پزشکان متخلف، آن واحدها را توسط نیروی انتظامی تعطیل کند. به استناد قانون هم اگر مرجع صادرکننده مجوز تعطیلی واحد متخلف را به نیروی انتظامی ابلاغ نکند، با متخلف در پرداخت مالیات و جریمه‌ها مسئولیت تضامنی خواهد داشت. دفتر بازرسی مبارزه با فرار مالیاتی و پولشویی در این نامه از سازمان نظام پزشکی درخواست کرده که نتایج اجرای این قانون را تا پایان آبان به این دفتر ارسال کند. آنها همچنین اعلام کرده‌اند مراتب تخلف پزشکان از حکم مالیاتی فوق را به دادستانی و کمیسیون اصل۹۰ مجلس هم اعلام کرده‌اند.

خط و نشان سازمان امور مالیاتی: مطب‌های بدون کارتخوان را تعطیل کنید | سازمان نظام پزشکی: رسیدگی به تخلفات مالی پزشکان برعهده ما نیست!

آیا مطب‌های متخلف بسته می‌شوند؟

«سازمان امور مالیاتی نمی‌تواند ضرب‌الاجلی برای تعطیلی مطب‌های فاقد دستگاه کارتخوان به ما بدهد، چون وظایف ما درمانی است. اگر کاری که پزشکان انجام می‌دهند مربوط به حرفه پزشکی باشد، سازمان نظام پزشکی رسیدگی می‌کند، اما اگر یک پزشکی دچار تخلفات و جرائمی شد، رسیدگی به این جرائم برعهده ما نیست.» این نکته را رضا لاری‌پور، سخنگوی سازمان نظام پزشکی در پاسخ به چرایی صدور یک ضرب‌الاجل از سوی سازمان امور مالیاتی برای سازمان نظام پزشکی به همشهری اعلام می‌کند اما به‌گفته او درخواست این سازمان اطلاع‌رسانی از سوی ما بوده، نه بستن مطب پزشکان. لاری‌پور در توضیح بیشتر بیان می‌کند: «در این نامه به ما اعلام شده به کلیه پزشکان اعلام کنیم که استفاده از پایانه‌ فروشگاهی را در مطب‌های خود مدنظر داشته باشند. ما هم اطلاع‌رسانی‌های لازم را انجام داده‌ایم و نهادهای نظارتی می‌توانند در این‌باره ورود کرده و نسبت به چنین تخلفاتی اقدامات لازم را انجام دهند.»

او در پاسخ به این سؤال که آیا از این پس نداشتن دستگاه کارتخوان منجر به بسته‌شدن مطب‌های متخلف خواهد شد، بیان می‌کند: «پاسخ این سؤال را سازمان امور مالیاتی باید بدهد. اما فرض بر اینکه یک مطب هم دستگاه کارتخوان نداشته باشد و باید تعطیل شود، اما در شرح وظایف سازمان نظام پزشکی نیست که در این‌باره ورود کند. اگر پزشکی دچار تخلف فرار مالیاتی شده و مالیات نمی‌پردازد، برعهده سازمان امور مالیاتی است که به این مسئله رسیدگی کند.»

سیاست اقناعی و تشویقی بهترین راهبرد

نکته مهم این است که تاکنون بارها درباره نبود دستگاه‌های کارتخوان در مطب‌ها هشدارهای جدی صادر شده و هر بار هم نظام پزشکی در این‌باره به‌عنوان یکی از نهادهای مسئول مطرح بوده است، اما در نهایت نتیجه مورد نظر حاصل نشده چون در وظایف این سازمان چنین چیزی گنجانده نشده است. اما یکی از مسائل مهم اینجاست که چندی پیش معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان بازرسی در ‌نامه‌ای به این وظیفه سازمان هم اشاره کرده و نوشته بود: «دانشگاه‌های علوم پزشکی می‌توانند به استناد ماده‌۶‌ آیین‌نامه انتظامی رسیدگی به تخلفات صنفی و حرفه‌ای شاغلان حرفه‌های پزشکی و وابسته مصوب۳۰/۴/۷۸، پزشکان متخلف را به‌دلیل رعایت‌نکردن اخلاق حرفه‌ای و تخلف انتظامی (نداشتن قرارداد با بیمه‌های پایه، عدم‌نصب یا عدم‌استفاده از پایانه فروشگاهی) مطابق ماده‌۲۸‌ قانون سازمان نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران مصوب۲۵/۱/۸۳، به سازمان نظام پزشکی (هیأت‌های بدوی انتظامی پزشکی) معرفی کنند.»

سخنگوی سازمان نظام پزشکی در این‌باره بیان می‌کند:‌ «به ما می‌گویند اطلاع‌رسانی کنید و ما هم وظیفه خود را در این‌باره انجام می‌دهیم. اما این بار سازمان امور مالیاتی از مشارکت تضامنی در تخلف پزشکانی که از دستگاه‌های کارتخوان استفاده نمی‌کنند هم خبر داده اما این مشارکت برای ما وجود ندارد. اگر هم در این‌باره مسئله مشارکت تضامنی مطرح باشد، به معاونت درمان وزارت بهداشت مربوط است. ما شکایت‌های درمانی را پذیرا هستیم.»

او درباره اینکه آیا پزشکان حق دارند به‌دلیل غیرعادلانه‌بودن تعرفه‌های پزشکی یا مالیات‌های چندبرابری از دستگاه‌های کارتخوان استفاده نکنند، عنوان می‌کند: «تاکنون با چنین موردی مواجه نبودیم ضمن اینکه تعرفه‌های پزشکی تقریبا ۲دهه است که ناکارآمد و نامتوازن است و ارتباطی با امسال و پارسال ندارد. برای به صفر رساندن چنین تخلفاتی باید از سیاست‌های تشویقی استفاده کنیم؛ یعنی اگر پزشکی از دستگاه کارتخوان استفاده می‌کند، باید بتواند از تسهیلات هم استفاده کند اما اکنون هیچ بانکی به ما تسهیلات نمی‌دهد بنابراین طبیعی است که آن پزشک از کارتخوان بانک موردنظر استفاده نکند. جامعه پزشکی در حال ارائه خدمات است درحالی‌که تعرفه‌اش پایین و نارضایتی‌ها بالاست و چنین اقداماتی منجر به افزایش فشار بر جامعه پزشکی می‌شود. نهایتا ممکن است ارائه خدمت را دچار مشکل کند که ضرر و زیانش به مردم می‌رسد. با این شرایط لازم است که سیاست اقناعی و تشویقی در دستور کار قرار بگیرد.»‌

شهروندان می‌توانند با مراجعه به درگاه ملی مالیات به نشانی intamedia.ir در قسمت ویژه «سوت‌زنی» و همچنین سامانه ۱۵۲۶ امور مالیاتی اسامی پزشکانی که از کارتخوان استفاده نمی‌کنند را اعلام کنند

دلایل تخلف مالی پزشکان

برخی پزشکان به بهانه‌هایی ازجمله «کارتخوان خراب است» یا «کارتخوان نداریم» یا «وجه را به فلان شماره کارت به کارت کنید»، هزینه‌هایی بیشتر از نرخ مصوب وزارت بهداشت را از بیماران می‌گیرند.

چندی پیش سلیمان حیدری، رئیس مرکز بسیج جامعه پزشکی وزارت بهداشت درباره این تخلف از سوی پزشکان به فارس گفته بود: «مسئله زیرمیزی گرفتن پزشکان قطعا یکسری عوامل اصلی دارد که تا مرتفع نشوند این مشکل حل نخواهد شد؛ حتی اگر بازرسی شدیدی صورت گیرد؛ مهم‌ترین آن عدم‌تناسب تعرفه‌های وزارت بهداشت با هزینه‌های پزشک است. ریشه تخلف در حرفه پزشکی، در تعرفه‌های غیرواقعی است که با هزینه‌های واقعی مطابقت ندارند. به‌عبارت دیگر، اگر شرکت‌های بیمه پوشش تعرفه‌ها را افزایش دهند، جامعه پزشکی هم با توجه به تعرفه‌های واقعی، بهترین و باکیفیت‌ترین خدمات را ارائه خواهد داد.»

حیدری با بیان اینکه مورد بعدی عدالت بین‌رشته‌ای در پزشکی است، عنوان کرده بود: «در بسیاری از کشورها، سیستم‌هایی برای توزیع منابع و فرصت‌های شغلی در بین این رشته‌ها وجود دارد تا به حد امکان از وجود هرگونه ناعدالتی جلوگیری شود، اما در بعضی موارد ممکن است برخی از رشته‌های پزشکی، مثلا جراحی یا داخلی در مقایسه با رشته‌های دیگر، مزیت‌هایی مانند درآمد بیشتر یا فرصت‌های شغلی بیشتر داشته باشند. در این صورت، مسئله عدالت بین‌رشته‌ای مطرح و سبب می‌شود تا بعضی از پزشکان برای پر کردن خلأ این تبعیض دست به تخلفاتی مانند زیرمیزی بزنند.»‌

تخلف مطب‌های بدون کارتخوان را کجا ثبت کنید؟

الزام صاحبان حرف و مشاغل به استفاده از دستگاه کارتخوان و ثبت آن در عملیات الکترونیکی سازمان امور مالیاتی به مرداد۱۳۹۸ برمی‌گردد. جامعه پزشکی هم از این قانون مستنثا نبود و تمامی صاحبان پزشکی، پیراپزشکی، داروسازی، داروخانه‌ها، تجهیزات پزشکی و دامپزشکی ملزم به استفاده از پایانه‌های فروشگاهی شدند. اما بررسی‌های همشهری نشان می‌دهد که بعد از ۴سال همچنان برخی پزشکان بیماران خود را مجبور به پرداخت وجه نقد یا واریز پول به‌حساب اطرافیان خود می‌کنند. بر این اساس در کنار رصدهای بانکی و بررسی حساب‌های بانکی مشکوک از سوی سازمان مالیاتی، سامانه سوت‌زنی نیز برای اعلام گزارش‌های فرار مالیاتی و عدم‌استفاده از کارتخوان و تخلف‌های مالیاتی فعال است. شهروندان می‌توانند با مراجعه به درگاه ملی مالیات به نشانی intamedia.ir در قسمت ویژه «سوت‌زنی»، گزارش‌های خود را ارسال کنند.

همچنین سامانه ۱۵۲۶ امور مالیاتی برای اعلام اسامی پزشکانی که از کارتخوان استفاده نمی‌کنند، درنظر گرفته شده است. این سامانه‌ها بدون ثبت اطلاعات شخصی و با حفظ نگهداری اطلاعات محرمانه مردم، شکایات را ثبت می‌کنند.

کد خبر 806092
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 29
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 7
  • IR ۰۸:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۰
    12 14
    آیا پزشکانی که دارای مطب خصوصی هستند از کارگران و کارمندان و سایر کسبه فقیرتر و مستحق تر می باشند که باید از مالیات معاف باشند؟؟ آیا قشر تحصیلکرده و به قول خودشان قشر روشنفکر نباید در هزینه های برق و آسفالت و جاده و رفاه شهر سهمی داشته باشد و همه مالیات و هزینه های نگداری و توسعه شهر باید برای سایر مردم جامعه باشد؟؟ آیا خودشان از این رفتار زشت خجالت نمی کشند؟؟ آیا اگر از فقط پزشکان مالیات بدهند و راننده تاکسی یا نانوا مالیات ندهد خود این افراد معترض نمی شدند؟؟ لطفا پزشکان جواب این سوالات را با وجدان خود بدهند و از زیر بار مالیات فرار نکنند.
    • رضا HU ۱۸:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۰
      12 7
      پزشکان از همه اقشار جامعه بیشتر مالیات میدهند ۳۵ درصد
    • بی نام IR ۲۱:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۰
      4 4
      لطفا ساکت.......
    • جو IR ۰۳:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۱
      3 3
      لطفا ساکت....
    • IR ۰۵:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۱
      4 3
      تا ابد حق
  • حامد IR ۱۱:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۰
    9 16
    اگه پزشکان محترم کمتربه سفرهای خارجه برن. یاکمترزمین دلار. طلابخرن پول واسه دادن مالیات میمونه.
  • حامد IR ۱۱:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۰
    15 12
    امورمالیاتی بایدیه سایت بذاره واسه مردم که میرن مطب دکتر.اونجاکارتخان نیست وپول نقدمیخوان.مردمم توسایت اسم دکتربگن
    • رضا HU ۱۸:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۰
      4 1
      حتما
    • بهار IR ۰۸:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۱
      7 1
      همسرم من که پزشک است از ۷ سالگی تا ۴۳ سالگی سختترین رشته درسی را خوانده. الان هم تا ساعت ده شب کار میکنن. چرا نباید خانه خوب ماشین طلا داشته باشن و سفر خارجی برن؟ اکه ایشون و خانواده اش اینارو نداشته باشن رنظر شما در این مملکت چه کسی مستحق رفاه است؟؟
  • ناشناس IR ۱۱:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۰
    15 3
    نمیخواد شما در مطب‌ها رو ببندین با این همه فشار خودشون دارن از مملکت خارج میشن والحساب دکتر متخصص خوب کم هست.
    • DE ۲۰:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۰
      4 15
      به سلامت دیگه هم بر نگردیا.
  • IR ۱۵:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۰
    14 3
    خودشون دارن مطبهارو میبندن بعدش برای ویزیت خونه تون رو بفروشید برید خارج
    • IR ۲۰:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۰
      8 11
      نه دوست عزیز از خداشونه توی همین مملکت خون مردم رو توی شیشه کنند کجا برن بهتر از اینجا کشورهای دیگه مو رو از ماست می‌کشند. البته پزشکان با وجدان کم نداریم
  • IR ۱۸:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۰
    7 3
    دست از سر مردم بردارید مردم وخسته کردین
  • IR ۱۸:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۰
    7 1
    سلام اداره مالیاتی باید طرز محاسبه مالیات را بر تمام صنف ها اعلام و مالیات را ماه به ماه یا روزانه از دستگاه کارت خوان کم کند تا بعد یک سال طرف بدونه چقدر سود یا ضرر کرده چون بعضی افراد طریقه محاسبات مالیات را نمی دانند و بعداز یک سال که حساب بکند تمام سود خالص خود یا بیشتر باید به مالیات بپردازد
  • محسن IR ۱۹:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۰
    12 4
    هر وقت دولت یک کاری بخاد لاپوشانی کنه یا حواس مردم را از موضوع مهمی پرت کنه چند خبرنگار را بسیج میکنه در مورد مالیات ندادن‌پزشکان صحبت کنند برادر من پزشک هست چند پزشک در فامیل داریم حق الزحمه انها را ۷۰ درصد بیمارستان برمیداره ۳۰ درصد باقیمانده را ۱۰ درصد دارایی برمیداره کلی کسورات هم‌میزنند بعد ۱۴ ماه چندرغاز میدند برای یک عمل جراحی قلب بای پاس تو بخش دوبتی نهایت یک میلیون بعد ۱۴ ماه میدند
  • طاهری IR ۲۳:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۰
    4 3
    هر تخلفی رو به راحتی می تونید با شماره 1526اطلاع بدید تا سازمان امور مالیاتی رسیدگی کنه
  • IR ۰۰:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۱
    4 4
    پزشکان ایرانی تو خارج جایی ندارن ایران بهشت پزشکان و گنج بی همتاست واقعا خون مردم بدبخت را تو شیشه میکنن
  • علی منصور IR ۰۷:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۱
    8 0
    اول از همه تمام مشاغل علی الخصوص صنوف آرایشگران زنانه و مردانه،مکانیکها،وکلا،مشامورین املاک، صرافیها و طلا فروشها و.. کارتخوان دارند ولی طلب کارت به کارت کردن دستمزدشون رو دارند. پزشکان هم مثل بقیه...اگر بد هست باید با همه برخورد شود نه فقط با یک صنف...
    • ایرانی مسلمان IR ۰۱:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
      1 0
      تو راست میگی 😁😁پس این همه دارن خارج میشن چی اند؟
  • مهدی IR ۱۰:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۱
    2 0
    این اگهی ها فقط برای گمراه کردن مردم است نمتونن توانش رو ندارند
  • رضا IR ۱۰:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۱
    2 1
    تمام این مالیات و ارزش افزوده که از یک دکتر ویا برای غذا میگیرند آخرش مردم پرداخت می‌کنند قدرت خرید مردم کمتر و کمتر میشه و اقتصاد کوچکتر کشور ما ثروتمنده یه مقدار هم به فکر ملت باشید
  • IR ۲۱:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۱
    2 0
    ...فکر می کنید کل مالیات پزشکان باندازه مالیات یک نفر آقازاده یا وابسته میشه ؟ فرارهای هزاران میلیاردی ای افراد و کی پیگیری میکنه؟ فقط دنبال انحراف افکار مردم به سمت پزشکان هستید؟
  • TR ۲۳:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۱
    4 0
    بیمه ها بهتر است قوی تر عمل کنند رابطه مالی بین پزشک و بیمار بهتر است به عهده شرکت بیمه باشد
  • IR ۰۹:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
    3 1
    الان روزی نیست که یکی دوپیام برای واگذاری یا فروش مطب دندانپزشکی دربافت نکنیم پزشکان و دندانپزشکان شفاف‌ترین صنف از نطر درآمد و مالیات هستند چون تابلودارند کلینیک وبیمارستان ها هم زیر ذره بین دارایی هستند و بسیاری از دندانپزشکان بیش‌از حقشون مالیات می‌پردازند چون هزینه های بالایی دارند وهیچکدام ازفروشنگان فاکتور مستند ارائه نمیدنداداره دارایی فقط درآمد را نگاه میکنه و بهزینه های آنها توجه نمیکنه
  • IR ۱۲:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
    1 0
    حتی آقای حسینی که چندسال پیش خیلی علیه پزشکان سخنوری میکرد و برای فرارمالیاتشون یقه چاک میداد الان اعتراف کرده که اشتباه کرده وکل فرار مالیاتی پزشکان اندازه یک پروژه نفتی یا تجاری اقازاده هانیست اگر چندتا از آنها مالیات بپردازند بودجه یک وزارت خانه تامین میشه اینکه تهمت فرارمالیاتی بپزشکان میزنند درحالیکه نسبت ب تجار عمده واصناف دیگه مالیات خیلی بیشتری میدند باعث مهاجرت پزشکان و کمبودپزشک حاذق در آینده نزدیک درکشور میشه
  • IR ۱۳:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
    1 0
    به شما ربطی ندارد هر طوری بخواهند می‌توانند هزینه ویزیت رو درخواست کنند در ضمن اگر راست میگویید شفاف سازی کنید این همه مالیات در کجا خرج میشود
  • IR ۲۰:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
    0 0
    یک نکته خدمت شما عرض می گویم. در بعضی از درمانگاههای خصوصی .حسابداران مانند دلالان املاک عمل می کنند. قبل از هر گونه اقدامی تواسط پزشک ،حسابدار پولی از بیمار می گیرند . به صورت تخصصی کارشناسی فرمایید. کاملا متوجه خواهید شد.
  • DE ۰۱:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
    2 0
    فعلا که تعرفه پزشکی وپیراپزشکی یک پنجم افغانستانه،کو تا تعرفه کشور اروپایی،حیا و آبرو چیز خوبیه یه بار استفاده کنید شاید خوشتون اومد،البته بعیده(منظور سازمان امور مالیاتی)