روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز گزارش داد که دولت آمریکا نگران است رژیم صهیونیستی با تداوم حملات به غزه، باعث در گرفتن جنگی منطقه‌ای شود و تل‌آویو پیش از به خشم آمدن کشورهای عربی و دل‌سردی آمریکا از این رژیم به دلیل افزایش تلفات غیرنظامیان، زمان کمی برای پایان دادن به جنگ غزه دارد.

غزه

به گزارش همشهری آنلاین، روزنامه نیویورک تایمز با استناد به اظهارات مقامات رسمی دولت آمریکا نوشت که واشنگتن نگران است در میان به انزوا کشیده شدن کارزار نظامی رژیم اشغالگر قدس در منطقه، درگیری در غرب آسیا گسترش یابد.

خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد که منابع مطلع به این روزنامه آمریکایی گفتند ارتش رژیم صهیونیستی، پیش از به خشم آمدن کشورهای عربی و دل‌سردی آمریکا از آن به دلیل افزایش شمار تلفات غیرنظامیان، زمان کمی برای پایان دادن به جنگ غزه دارد.

این منابع مطلع معتقدند هرچه عملیات نظامی رژیم صهیونیستی طولانی‌تر شود، احتمال تبدیل شدن این درگیری به جنگی در مقیاس بزرگتر وجود دارد. برخی از آن‌ها نیز می‌گویند «پاسخ محکم» رژیم اشغالگر قدس به عملیات «طوفان الاقصی» توسط جنبش مقاومت فلسطین به مواضع رژیم صهیونیستی، موجب برانگیختن هم‌دردی جهانی نسبت به مسئله فلسطین شده است.

مقامات رسمی آمریکایی همچنین گفتند که تصمیم عجولانه رژیم صهیونیستی بزای حمله زمینی به شهر پرجمعیت غزه فرصتی برای برنامه‌های کامل‌تر در زمینه کاهش تلفات و خسارات غیرنظامی باقی نگذاشت و عملا، منجر به آمار بالای تلفات در میان غیرنطامیان فلسطین شد.

طبق این گزارش، هرچه حمله رژیم صهیونیستی به غزه طولانی‌تر شود، رژیم صهیونیستی و آمریکا نیز با توجه به درخواست‌های بین‌المللی برای آتش بس، منزوی‌تر خواهند شد.

یکی از منابع مطلع گفت: «مقامات ارشد نظامی آمریکا تلاش می‌کنند همکاران اسراییلی خود را متقاعد کنند که در حملاتشان به غزه، حساب‌گری و دقت بیشتری داشته باشند.»

مقامات رسمی متعددی نیز از رژیم صهیونیستی خواسته‌اند به منظور کاهش صدمات جانبی در میان غیرنظامیان غزه، به جای استفاده از مهمات و بمب‌های هزار تا ۲ هزار تنی، بمب‌های هدایت‌شونده ماهواره‌ای ۲۵۰ پوندی را به کار ببندد.

این روزنامه آمریکایی همچنین گزارش داد که برای برخی مقامات فعلی و پیشین ارتش آمریکا سوال شده که آیا ارتش رژیم صهیونیستی هنگام انتخاب اهدافش، واقعا نگران امنیت غیرنظامیان است و به آن اهمیتی می‌دهد یا نه.

درگیری‌ها در غزه در پی عملیات غافلگیرانه و گسترده «طوفان الاقصی» توسط حماس علیه مواضع رژیم صهیونیستی در ۷ اکتبر (۱۵مهر) آغاز شد.

به گفته مقاومت فلسطین، این حمله در پی تعدی به حریم مسجدالاقصی و خشونت فزاینده شهرک‌نشینان صهیونیست علیه مردم فلسطین انجام گرفت.

از آن پس، رژیم صهیونیستی نوار غزه را هدف بمباران‌های متعدد خود قرار داده و با قطع آب، برق و گاز این منطقه آن را در محاصره انسانی قرار داده است. در پی تلاش‌های دیپلماتیک بین‌المللی، چند روز پیش، برخی از کمک‌های انسانی از مرز رفح به این منطقه راه یافت.

رژیم صهیونیستی در این درگیری با بمباران ساختمان‌های غیرنظامی، مسجد، دانشگاه، کلیسا، بیمارستان و ساختمان‌های مسکونی، همچنین با استفاده از تسلیحات ممنوعه، از جمله بمب‌هایی که در آن فسفر سفید به کار رفته، مرتکب جنایات جنگی متعددی شده است.

تخریب کامل برخی مناطق و آواره شدن مردم غزه از اثرات حملات رژیم صهیونیستی و جان باختن بیش از ۱۰ هزار نفر از غیرنظامیان این منطقه بوده است.

کاخ سفید روز گذشته اعلام کرد که رژیم صهیونیستی درگیری در برخی نقاط شمال غزه را روزانه ۴ ساعت به منظور کمک‌های انسانی متوقف خواهد کرد.

کد خبر 806018
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha