جستجو در شهر به دنبال یافتن پمپ بنزین و قرار گرفتن در صف‌های طولانی، تجربه آشنای رانندگان تهرانی در این روزها است. پمپ بنزین‌ها مخصوصا در نقاط مرکزی شهر قدیمی هستند و به ندرت می‌توان یک جایگاه سوخت‌گیری را یافت که در سال‌های اخیر ساخته شده باشد.

بنزین

نایب رییس شورای اسلامی شهر تهران در گفت و گو با همشهری آنلاین، با اشاره به طرح ایجاد پمپ‌بنزین‌های کوچک مقیاس گفت: «امروز سیاست شورای شهر و مدیریت شهری این است که زمینه دسترسی به بنزین را افزایش بدهد این کار در ابتدا صف انتظار پمپ بنزین‌ها را کاهش می‌دهد و از این راه بر کاهش مصرف سوخت، اتلاف وقت رانندگان و آلودگی هوا تاثیر خواهد گذاشت. از دیدگاه دیگر این کار اشتغال‌زا هم خواهد بود بنابر این سیاست کلی، توسعه پمپ‌بنزین‌ها است.»

پرویز سروری در پاسخ به این سوال که آیا سرمایه‌گذارها از ساخت و اداره پمپ بنزین‌های کوچک استقبال می‌کنند؟ گفت: «در کشورهای اروپایی نمونه پمپ بنزین‌های کوچک قابل مشاهده است و اگر این کار از نظر اقتصادی یا فنی با مشکلات جدی روبه‌رو بود قطعا اجرا نمی‌شد. البته بنا به شرایطی که شهر تهران داریم، شهرداری باید برای تشویق و ترغیب سرمایه‌گذاران و کسانی که می‌خواهند به این حرفه بپردازند امکانات و مشوق‌هایی در نظر بگیرد.»

طرح ساخت پمپ بنزین‌های کوچک در برخی کلانشهرها قبلا اجرا شده بود و نمونه‌های پراکنده‌ای از آن هم در پایتخت ساخته شد اما پروژه فعلی شهرداری با هدف کاهش بر سرعت دسترسی رانندگان خودروها به جایگاه سوخت‌گیری طراحی شده است.

کد خبر 805332
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha