همشهری آنلاین: رئیس جمهور با تاکید بر ضرورت تغییر نظم ظالمانه جهانی گفت: باید نظم عادلانه و انسانی جایگزین نظم کنونی شود

و ایران و ژاپن به خاطر ویژگی‌های تمدنی و فرهنگی غنی می‌توانند نقش مهمی در برپایی نظم جدید داشته باشند. به گزارش واحد مرکزی خبر، محمود احمدی نژاد شنبه شب 12 اردیبهشت در دیدار هیروفومی ناکاسونا وزیر امور خارجه ژاپن با اشاره به اینکه روابط ایران و ژاپن همواره دوستانه بوده است، اظهار داشت: دو ملت از کانون‌های اصلی تمدن و فرهنگ جهان هستند و اصول و ویژگی‌های دو تمدن مشترکات فراوانی با یکدیگر دارد.

رئیس جمهور با اشاره به گسترش و تعمیق روابط دوجانبه منطقه‌ای و بین‌المللی خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی ایران علاقه مند است دوستی‌ها و مناسبات خود را با ژاپن هر روز عمیق تر کند و محدودیت‌هایی برای توسعه روابط قایل نیست.

احمدی نژاد با تاکید بر اینکه تهران روابط خود را با کشورهای دیگر به طور مستقل پیگیری  می‌کند، تصریح کرد: تهران روابط و همکاری‌های دو جانبه خود را خارج از تاثیرگذاری دیگران پیگیری می‌کند و توسعه یا تضعیف روابط با برخی کشورها، تاثیری در دیدگاه ما نسبت به توسعه روابط با ژاپن ندارد.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه تحولات بزرگی در راه است و نظم برآمده از جنگ جهانی دوم رو به پایان است، اظهار داشت: نظم شصت ساله گذشته قادر نیست مسائل مختلف جهانی را حل کند و علت آن هم این است که مبنا و ویژگی‌های این نظم، ظالمانه است و جمهوری اسلامی ایران آماده است در برپایی این نظم با ژاپن همکاری و گفتگو و برنامه مشترکی را تهیه کند.

وزیر امور خارجه ژاپن نیز در این دیدار با اشاره به ویژگی‌های تاریخی و تمدنی ایران اظهار داشت: ژاپن مایل است در شرایط کنونی همکاری‌های خود را با ایران هر چه بیشتر گسترش دهد.

وی افزود: ایران، قدرت منطقه‌ای و دارای تاریخ طولانی و باورهای عمیق است و آمادگی دارد در خصوص گسترش روابط دوجانبه و همکاری‌های منطقه‌ای و بین‌المللی با ایران همکاری داشته باشد

کد خبر 80488

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز