همشهری آنلاین: مراسم معارفه حمید رضا آیت الهی رئیس جدید و تودیع مهدی گلشنی رئیس قبلی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی وزارت علوم ، تحقیقات وفناوری، مراسم تودیع ومعارفه رئیس پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی با حضور فتح اللهی معاون سیاسی دفتر رئیس جمهور،خرمشاد معاون فرهنگی واجتماعی، و مومنی راد مشاور ومدیرکل دفتر وزارتی وزارت علوم، تحقیقات وفناوری  برگزار شد.

معاون فرهنگی واجتماعی وزیر علوم، تحقیقات وفناوری گفت در آغاز این مراسم روز معلم را به همه اساتید و معلمان کشور تبریک گفت و به تشریح  برخی ابعاد شخصیتی استاد شهید  مطهری پرداخت.

محمد باقر خرمشاد: شهید مطهری با تیزبینی و درایت خاص از منابع غنی تمدن ایرانی اسلامی  برای پاسخ به مسایل روز بهره می گرفت و توانسته بود پیوند مناسبی میان علوم دینی و علوم انسانی  برقرار کند.

وی افزود:تحقیقات شهید مطهری در عین استحکام و تکیه قوی بر دانش ، پویا بود که به دلیل این پویایی هنوز هم در پاسخ به مشکلات امروز نیازمند رجوع به آثار وی هستیم.

خرمشاد پژوهش در خصوص مسایل کلان واساسی روز را ویژگی بارز شهید مطهری دانست و گفت: محققین امروز هم باید دنبال حل مشکلات نظری، فکری وعینی جامعه امروز باشند.

 وی گفت: شهید مطهری شالوده های فکری اسلام سیاسی را پی ریزی کرد و نگاه وی به اسلام نگاه "اسلام تمدن " و "اسلام فرهنگ " بود و تاسیس جامعه ای با استفاده از منابع فکری و مادی تمدن اسلامی وایرانی را دنبال می کرد.

معاون فرهنگی واجتماعی وزیر علوم، تحقیقات وفناوری درخصوص تغییر ریاست پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی گفت: چرخش مدیران ونخبگان یک امر منطقی وپذیرفته شده است که سبب نشاط وانرژی جدید در مجموعه می شود.

وی از مهدی  گلشنی که ریاست قبلی  پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی را برعهده داشت به عنوان شخصیت بزرگی نام برد که در راه گسترش علوم انسانی و پیوند علوم انسانی و علوم تجربی زحمات زیادی کشیده است و در مدتی که مسولیت پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی را بر عهده داشتند منشا خدمات مهمی برای کشور و انقلاب شده است.

حمید رضا آیت الهی نیز که طی حکمی از سوی وزیر علوم ، تحقیقات وفناوری به عنوان رئیس جدید پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی منصوب شده است یاد وخاطره شهید مطهری را گرامی داشت و نکاتی را در خصوص آن  استاد فرزانه بیان نمود.

وی گفت: در حیات استاد مطهری پژوهش وحل مسایل فکری  غلبه بیشتری  داشت و آثار پژوهشی وی امروز منابع غنی هستند که بعد از چندین دهه محققان خودرا نیازمند رجوع به آنها می بینند.

وی جستجوی عمیق منطبق بر معیارهای علمی، به روز بودن و حضور همیشه در صحنه را از ویژ گی های بارز شهید مطهری یاد کرد واز  وی به عنوان یک  الگوی مناسب برای پژوهشگران کشور نام برد.

رئیس پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی دکتر گلشنی را اندیشمندی عنوان کرد که در خارج از کشور بیشتر شناخته شده است و وی در دانشنامه های مختلف جهان به  عنوان  یک فرد متفکر وصاحب نظریه معرفی شده است.

در پایان مراسم محمد باقرخرمشاد، پیام قدردانی وزیرعلو م تحقیقات وفناوری از خدمات مهدی گلشنی رئیس سابق پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی را قرائت و حکم حمیدرضا آیت الهی رئیس جدید پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی را تقدیم کرد.

کد خبر 80368

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز