شنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۱۷:۱۲
۰ نفر

شادی توکلیان: اگر در گذشته شهرداری تهران نهادی صرفاً خدماتی بود، امروز رویکردی اجتماعی برای آن تعیین شده است.

رویکردی که باعث شده فعالیت شهرداری تهران از تمرکز صرف در حوزه خدمات شهری و عمرانی، ویژگی‌های فرهنگی و اجتماعی پیدا کند. از همین رو سازمان فرهنگی‌ وهنری  معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران برای تمامی روزهای سال برنامه‌ها و فعالیت‌های ویژه‌ای دارد. آنچه در زیر می‌خوانید سرفصل برنامه‌های شهرداری تهران در هفته معلم است.

برگزاری ویژه برنامه تعظیم آموزگار

عبادالله رمضانی‌، مدیر کل فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به ویژه برنامه‌های این هفته می‌گوید: به مناسبت بزرگداشت مقام استاد شهید مرتضی مطهری و روز معلم‌، ویژه برنامه تعظیم آموزگار در سطح مناطق 22‌گانه تهران برگزار می‌شود‌.

وی می‌افزاید‌: در این برنامه از معلمان نمونه پایتخت تجلیل خواهد شد و به فعالیت‌های مدیران و معلمان مدارس پرداخته می‌شود و اقدامات آنان ارزیابی و قدردانی خواهد شد‌.
رمضانی معتقد است که در برگزاری این برنامه‌ها‌، هویت بخشی سیمای بصری شهر با موضوع معلم و گرامیداشت آن مورد توجه قرار گرفته است‌.

برگزاری بیش از 1000 مسابقه کتابخوانی

مدیر کل فرهنگی شهرداری تهران همچنین از برگزاری بیش از 1000 مسابقه کتابخوانی خبر می‌دهد و ادامه می‌دهد: این مسابقه در سطح مراکز آموزشی شهر برگزار می‌شود و همچنین 22 نمایشگاه کتاب تخصصی در این ‌ایام برپا می‌گردد‌.

وی می‌افزاید : برگزاری این نمایشگاه و خرید دوره کتب شهید مطهری برای بیش از 500 مدرسه راهنمایی و دبیرستان از دیگر برنامه‌های معاونت اجتماعی شهرداری تهران به مناسبت هفته معلم است که در این ایام انجام می‌شود‌.تجلیل از معلمان شهر تهران با شعار «قلب معلم پر جمعیت‌ترین شهر دنیاست»

مجید سرسنگی‌، قائم مقام سازمان فرهنگی- هنری شهرداری تهران در مورد برنامه‌های این سازمان در هفته معلم می‌گوید: فرهنگسرای مدرسه با همکاری و مشارکت آموزش و پرورش‌، تجلیل از معلمان را در محوریت برنامه‌های خود قرار داده و ویژه برنامه‌هایی را در این زمینه از 12 تا 17 اردیبهشت ماه برگزار می‌کند.

وی می‌افزاید‌: این ویژه برنامه‌ها با هدف گرامیداشت یاد و خاطره شهید مرتضی مطهری و ارج نهادن به جایگاه و شغل معلمی با شعار « قلب معلم پر جمعیت‌ترین شهر دنیاست» 12 الی 17 اردیبهشت در فرهنگسراها و مراکز فرهنگی- هنری شهر تهران اجرا می‌‌شود.

سرسنگی از اهدای تندیس ویژه در این ایام می‌گوید و ادامه می‌دهد‌: در این راستا نمایشگاه کوچه باغ زندگی در فرهنگسراهای طبیعت، مدرسه، ملل، بهمن، دختران، کودک و پارک لاله، برگزار می‌شود، ضمن آن که نمایشگاه آثار هنری معلمان بازنشسته نیز از دیگر برنامه‌های این سازمان خواهد بود.

وی ادامه می‌دهد‌: در این هفته ضمن بازدید از موزه استاد مطهری از معلمان نمونه پایتخت تحت عنوان معلم شهر، معلم اخلاق، معلم طبیعت، معلم هنر، معلم‌کتاب و معلم ایثار تجلیل می‌شود‌.

سرسنگی با اشاره به برگزاری سلسله نشست‌های موضوعی که در این هفته با حضور معلمان برپا می‌شود‌، می‌گوید‌: سلسله همایش‌های هم اندیشی معلمان انشاء در فرهنگسرای رسانه، معلمان قرآن در فرهنگسرای قرآن، معاونین آموزشی در فرهنگسرای مدرسه، نقد و بررسی کتب هنر در فرهنگسرای هنر، کتب حرفه و فن در فرهنگسرای کار و کتب تاریخ در فرهنگسرای اقوام از دیگر برنامه‌هایی است که در این هفته برگزار می‌شود.

وی با بیان این که در این هفته مسابقه انشاء‌نویسی با عنوان حرکت به سوی الگوی صحیح مصرف در مقطع راهنمایی برگزار می‌شود، می‌افزاید: بسته‌های فرهنگی«نیمکت» ‌نیز که کتابچه‌های مرتبط با شهر سالم، انیمیشن‌های شهر زندگی و... را شامل می‌شود از برنامه‌های این هفته است که در مراکز مختلف فرهنگی هنری در شهر تهران، توزیع خواهد شد.

همشهری جمعه

کد خبر 80355

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز