سه‌شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۱۴:۱۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدیر کل یونسکوگفت: طبق برآوردهای صورت گرفته تا سال 2015 جهان نیازمند 18 میلیون آموزگار ابتدایی است که از این میزان نیاز قاره آفریقا 4 میلیون معلم می‌باشد

به گزارش روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش،کوئیشیرو ماتسورا مدیرکل یونسکو که در چارچوب سلسله نشست‌های اطلاع‌رسانی درخصوص فعالیت‌های یونسکو سخن می‌گفت با اشاره به مطلب فوق به تشریح فعالیت‌های آن سازمان در چارچوب برنامه‌ی «آموزش برای همه» و پیشرفت‌های آموزشی کشورها در این عرصه پرداخت.

وی افزود: ارتقای کیفی و کمی آموزش کشورها، توسعه‌ی آموزش فنی وحرفه‌ای، توسعه‌ی برنامه‌های آموزش عالی، آموزش معلمان و برنامه‌های سوادآموزی از جمله فعالیت‌های سازمان یونسکو است.

بنابراین گزارش، در این سلسله نشست‌ها که با شرکت سفرا و نمایندگان دایم کشورهای عضو یونسکو برگزار شده بود، مدیرکل یونسکو آموزش را جزو اولویت‌های برنامه‌های یونسکو در سال 2009 عنوان کرد و افزود: تلاش می‌شود بودجه‌ی کافی در این زمینه اختصاص یابد.

وی افزود: طبق برآوردهای صورت گرفته تا سال 2015 جهان نیازمند 18 میلیون آموزگار ابتدایی است که از این میزان نیاز قاره‌ی آفریقا 4 میلیون معلم می‌باشد.

ماتسورا، اضافه کرد: 80 درصد بی‌سوادان جهان در آفریقا، کشورهای عرب و جنوب غرب آسیا قرار دارند.

مدیرکل یونسکو با اشاره به اهداف توسعه‌ی هزاره سازمان ملل (MDGS) افزود: متاسفانه برخی مناطق به ویژه آفریقا از اهداف پیش‌بینی شده در زمینه‌ی برنامه‌های آموزشی از جمله برنامه‌ی «آموزش برای مبارزه با ایدز» از دبیرکل اتحادیه آفریقا دعوت به عمل آمده است تا در مورد همکاری‌های مشترک بویژه در زمینه‌ی برنامه‌های آموزشی با وی به گفتگو بپردازیم.

وی دیگر برنامه‌های یونسکو را در امر آموزش را استانداردسازی مواد آموزشی، توجه به برنامه‌های بنیادی آموزش، آموزش طولانی‌مدت، نظارت، ارزیابی و مدیریت بر سیستم‌های آموزشی، تمرکز زدایی در امر آموزش و مشارکت سازمان‌های غیردولتی در کنار دولت‌ها عنوان کرد و افزود: قرار است کارگزاری‌های تخصصی سازمان ملل شامل: یونسکو، یونیسف، صندوق جمعیت ملل متحد (UNFPA) برنامه‌ی عمران ملل متحد (UNDP) و نیز بانک جهانی در امر آموزش به همکاری بپردازند.

وی در پایان با اشاره به مشارکت‌ها و همکاری‌های بین سازمانی افزود: این مرکز همکاری نزدیکی با موسسه‌های مرتبط مثل سازمان‌های بین‌المللی تخصصی در درون و خارج از نظام سازمان ملل متحد، حامیان مالی یک جانبه و چندجانبه، موسسه‌های علمی، سازمان‌های غیردولتی و بخش خصوصی دارد.

کد خبر 81211

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز