در بیست و ششمین روز از جنگ غزه، نبردهای شدید بین مقاومت فلسطین و نیروهای صهیونیست که در حال نفوذ به شمال و جنوب نوار غزه هستند، ادامه دارد. این نبردها انهدام خودروها و کشته شدن سربازان اشغالگر را در پی دارد. شرکت مخابرات فلسطین نیز از قطع کامل تمامی ارتباطات و اینترنت در نوار غزه خبر داد.

اسراییل

به گزارش همشهری آنلاین، شرکت مخابرات فلسطین (پالتل) اعلام کرد که تمامی خدمات ارتباطی و اینترنتی در نوار غزه به طور کامل قطع شده است.

این شرکت در بیانیه کوتاهی توضیح داد که این وقفه ناشی از قطع مجدد خطوط ارتباطی بین‌المللی است که قبلاً مجدداً وصل شده بودند.

قطع خدمات تلفن و اینترنت ساکنان نوار غزه را از جهان و از یکدیگر منزوی می‌کند و ارتباط بین شهروندان این نوار یا نیروهای امدادرسان و کادر آمبولانس غیرممکن می‌شود.

شرکت مخابرات فلسطین روز جمعه در سایه تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه، به دلیل قطع عمدی خطوط ارتباطی و اینترنتی و مسدود کردن آنها از قطع کامل کلیه خدمات ارتباطی و اینترنتی با نوار غزه خبر داد که پس از خدمات اینترنت به صورت جزئی وصل شد.

پیام آمریکا به سیدحسن نصرالله قبل از سخنرانی جمعه

کماندوهای آمریکایی در اسرائیل حضور دارند؟ | اظهارات مقام‌ آمریکایی به شرط عدم افشای نام

مرگ ۹ سرباز اشغالگر در نبرد با مقاومت

اشغالگران اعلام کردند، اجازه یافته‌اند مرگ ۹ سرباز خود را که درجریان درگیری‌ها با نیروهای مقاومت در شمال غزه کشته‌ شده‌اند، رسانه‌ای کنند و به خانواده‌هایشان اطلاع داده و اسامی‌شان را منتشر کنند.

هاآرتص نیز نوشت، ۹ سرباز صهیونیست در جریان هدف‌ گرفتن خودروهای زرهی‌شان با موشک ضد تانک در شمال غزه کشته شدند.

این در حالی است که اشغالگران رژیم صهیونیستی به بمباران محله‌های نوار غزه ادامه می‌دهند. خبرنگار المیادین گزارش داد که یک بمباران شدید اردوگاه نصیرات در مرکز نوار غزه را هدف قرار داد و قایق‌های رژیم صهیونیستی مناطقی در غرب نوار غزه را گلوله‌باران کردند.

خبرنگار الجزیره نیز در این رابطه گزارش داد که در بمباران رژیم صهیونیستی که دو خانه در خان یونس را هدف قرار داد، ۱۲ فلسطینی شهید و ۴۰ نفر زخمی شدند.

این خبرنگار افزود: نیروهای اشغالگر ارتباطات و اینترنت را در جنوب نوار غزه نیز قطع کردند.

در کرانه باختری نیز نیروهای اشغالگر در جریان یورش به اردوگاه جنین برق، ارتباطات و اینترنت را در مناطق مختلف اردوگاه قطع کردند.

میانجیگری قطر برای بازگشایی گذرگاه رفح

منابع اعلام کردند که قطر در توافقی میان مصر، حماس و رژیم صهیونیستی با هماهنگی آمریکا برای بازگشایی گذرگاه رفح به میانجیگری پرداخته است. به گزارش ایسنا، منبعی به خبرگزاری رویترز گفت: ۵۰۰ دارنده گذرنامه خارجی امروز اجازه خروج از غزه را خواهند داشت که با میانجیگری قطر و مصر انجام شد. این توافق به دارندگان ویزاهای خارجی و برخی غیرنظامیان مجروح که جراحت‌های شدیدی دارند، اجازه خروج از غزه را می‌دهد.

این منبع اعلام کرد: این توافق درباره مسائل دیگری مثل آزادی اسرا یا آتش‌بس انسانی نیست.

در این راستا مسؤولان مصری آمادگی خود را برای استقبال از تعدادی از فلسطینی‌های دارای جراحات سنگین و افراد دوتابعیتی از گذرگاه رفح اعلام کردند.

برخی منابع آگاه در گفت‌وگو با شبکه خبری المیادین گفتند که مقامات مصری اعلام آمادگی کردند که امروز چهارشنبه میزبان تعدادی از فلسطینی‌های زخمی و افراد دارای تابعیت خارجی باشند که از گذرگاه زمینی رفح به این کشور منتقل می‌شوند.

براساس گزارش وزارت بهداشت فلسطین در حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه از هفتم اکتبر تاکنون بیش از ۸۵۰۰ تن شهید و بیش از ۲۱ هزار تن نیز زخمی شدند.

هفتم اکتبر، حماس یک حمله غیرمنتظره در مقیاس وسیع به اراضی اشغالی از نوار غزه انجام داد. در پاسخ، رژیم صهیونیستی حملات تلافی‌جویانه‌ای را آغاز کرد و نوار غزه را که محل زندگی بیش از دو میلیون نفر است، تحت محاصره شدید قرار داد. از آن زمان تنها تعداد اندکی از کامیون‌های حامل کمک‌های بشردوستانه توانستند وارد این منطقه شوند و بمباران‌ها ادامه دارد.

بلومبرگ افشا کرد ؛ توطئه مشترک واشنگتن-تل‌آویو علیه حماس | اگر بتوانند حماس را از قدرت برکنار کند...

افشاگری وزارت امور داخلی فلسطین از طرح ارتش اسرائیل برای تقسیم غزه

استقرار ناوهای رژیم صهیونیستی در دریای سرخ

درپی انتشار اخباری مبنی بر حمله موشکی به شهر بندری ایلات در جنوب فلسطین اشغالی، منابع رسانه‌ای امروز (چهارشنبه) از استقرار ناوهای نیروی دریایی رژیم صهیونیستی در دریای سرخ خبر دادند.  ارتش رژیم صهیونیستی در این باره اعلام کرد که چند ناو نیروی دریایی این رژیم با هدف تقویت توان دفاعی در دریای سرخ مستقر شدند.

طبق گزارش شبکه الجزیره، این اقدام پس از آن انجام شده است که سه شنبه حملات موشکی و پهپادی توسط نیروهای مسلح یمن به سرزمین‌های اشغالی انجام شد.

همچنین ارتش رژیم صهیونیستی نیز صبح امروز مدعی رهگیری چند موشک شلیک شده به ایلات شد..

فتوای خاخام‌های یهودی: بمباران بیمارستان مرکزی غزه جایز است! | هیچ مانع دینی و اخلاقی وجود ندارد

هفت اسیر دیگر نزد حماس کشته شدند

هشدارها و توضیحات ژنرال صهیونیست درباره شهر زیرزمینی غزه

حزب‌الله آمار تلفات صهیونیست‌ها در مرز لبنان را اعلام کرد

شبکه لبنانی «المنار»، شب گذشته، سه‌شنبه با انتشار یک «اینفوگرافیک» و به نقل از منابع نظامی حزب‌الله، آمار و جزئیات تلفات وارد شده به ارتش رژیم صهیونیستی در مرز لبنان وطی عملیات «طوفان الاقصی» را اعلام کرد.

براساس این گزارش، جنبش حزب‌الله از ۸ اکتبر، یعنی دومین روز از عملیات طوفان الاقصی تاکنون ۱۰۵ حمله انجام داده است که سیستم‌های اطلاعاتی و ارتباطی، سیستم‌های رهگیری و ۳۳ رادار را هدف قرار داده‌اند.

حزب‌الله موفق شده دو خودروی نفربر نظامی، ۲ هامر و ۹ تانک را منهدم کند؛ که در جریان این هدف‌گیری‌ها، ۱۲۰ سرباز کشته و زخمی شدند؛ علاوه بر این، ۱۰۵ سایت نظامی، انهدام ۶۹ سامانه ارتباطی، انهدام ۱۴۰ دوربین نظارتی و ۱۷ سامانه رهگیری صهیونیست‌ها هم توسط مقاومت لبنان هدف قرار گرفته‌اند.

نیروهای حزب‌الله همچنین توانستند ۳۳ رادار و ۲۷ سامانه اطلاعاتی را منهدم و یک پهپاد را هم سرنگون کنند. در نتیجه عملیات مقاومت، ۲۸ شهرک صهیونیست‌نشین تخلیه و ۶۵۰۰۰ اسرائیلی در سرزمین‌های اشغالی آواره شدند.

ارتش رژیم اشغالگر: تلفات ما در غزه دردناک است

«دانیل هاگاری» سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی امروز، چهارشنبه اول نوامبر در یک نشست خبری در تل‌آویو اذعان کرد: تلفات ما در جریان نبرد در غزه دردناک است.

براساس گزارش پایگاه اینترنتی شبکه «الجزیره»، هاگاری با تاکید بر اینکه «ارتش خانواده ۳۲۶ سرباز خود را از کشته شدن آن‌ها مطلع کرده»، افزود: ما تمام تلاش خود را برای تامین امنیت نیروهای خود انجام خواهیم داد.

به گزارش  فارس، سخنگوی ارتش رژیم اشغالگر ادامه داد: اولویت ما این است که ۲۴۰ اسیر در غزه را به خانواده‌هایشان بازگردانیم؛ همه سرویس‌های اطلاعاتی برای بازگرداندن «ربوده شدگان» در حال همکاری هستند.

هاگاری در حالی مدعی «خنثی کردن یک تهدید موشکی، قبل از رسیدن به ایلات برای شب گذشته» شد که ارتش رژیم صهیونیستی امروز از ترس افزایش حملات، استقرار کشتی‌های جنگی در منطقه دریای سرخ را اعلام کرد.

ارتش رژیم صهیونیستی صبح امروز، به کشته شدن ۹ نیروی نظامی خود در جریان حمله زمینی روز گذشته در شمال نوار غزه اعتراف کرد؛ مقاومت فلسطین نفربر این نظامیان را هدف موشک ضدتانک قرار داده بود. 

سخنگوی ارتش رژیم اشغالگر، عصر دیروز به کشته شدن دو نظامی دیگر اسرائیلی از تیپ «گیوعاتی» در هنگام نفوذ زمینی به نوار غزه و زخمی شدن دو نظامی دیگر اعتراف کرد و اسامی آن‌ها را منتشر کرده بود. تیپ گیوعاتی (تیپ ۸۴) از نیروهای تحت امر فرماندهی جنوب ارتش رژیم موقت است.

 «یوآو گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی هم صبح امروز با انتشار توئیتی در فضای مجازی نوشت: «کشته شدن سربازان ضربه سخت و دردناکی است، قلب و روح ما با خانواده‌های عزیز آن‌هاست».

دو بیمارستان مهم غزه تعطیل شدند

به دنبال کمبود شدید سوخت در نوار غزه، دو بیمارستان مهم این شهر به نام‌های الشفا و بیمارستان دوستی ترکیه تعطیل شدند. به گزارش ایسنا، محمد زقوت، مدیر بیمارستان‌های غزه امروز چهارشنبه در گفتگو با شبکه خبری الجزیره اظهار کرد: لیستی از اسامی صدها زخمی که نیاز دارند درمان خود را در خارج از غزه ادامه دهند، به مصر تحویل دادیم. زقوت در ادامه گفت: سوخت مصرفی در بیمارستان‌ها به شدت در خطر است و بیمارستان الشفا به دلیل کمبود شدید سوخت، ظرف چند ساعت آینده تعطیل خواهد شد.

مدیر بیمارستان‌های غزه افزود: با خروج ۸۰ زخمی موافقت شد اما ۷۰ تن از آنها از غزه منتقل خواهند شد چراکه برخی از آنها مداوا شده و برخی نیز فوت شدند. در همین رابطه محمد ابو سلیمه، مدیر بیمارستان الشفا شهر غزه نیز هشدار داد که به زودی فاجعه‌ای در این بیمارستان و در سراسر غزه رخ خواهد داد.

ابو سلیمه گفت: بخش‌های حیاتی بیمارستان در چند ساعت آینده به دلیل اتمام سوخت تعطیل خواهند شد. او افزود: جامعه جهانی باید پیش از آن که دیر شود اجازه انتقال سوخت کمکی را بدهد.

بیمارستان دوستی ترکیه در غزه نیز به دلیل حملات روز گذشته رژیم صهیونیستی تعطیل شد و سوخت ژنراتورهای بیمارستان تمام شد. جان ۷۰ بیمار سرطانی در داخل بیمارستان در خطر است. ۲۰۰۰ بیمار سرطانی در نوار غزه وجود دارد که در شرایط بهداشتی فاجعه‌باری به سر می‌برند. تعداد بیمارستان‌هایی که در نتیجه بمباران‌ها فعالیت خود را متوقف کرده و سوخت خود را تمام کردند، به ۱۶ بیمارستان از ۳۵ بیمارستان رسیده است.

کد خبر 803473
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • IR ۱۱:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۰
    1 0
    حزب‌الله لبنان از هلاکت ۱۲۰ نظامی اسرائیلی در عملیات اخیر خبر می‌دهد