شنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۰۶:۵۷
۰ نفر

الیور استون همچنان به ساخت درام‌های افشاگرایانه ادامه می‌دهد.

کارگردانی که با «جوخه»، «جی اف کی»، «وال استریت»، «قاتلین مادرزاد»، «نیکسون» و... در قامت فیلمسازی‌ ضد‌سیستم ظاهر شد، چند سالی است که شکست‌های پی در پی را تجربه می‌کند.

او قصد دارد قسمت دوم یکی از آثار موفق دهه 80 خود را بسازد و به این ترتیب به روزهای خوش گذشته بازگردد؛ روزگاری که هر فیلم استون یک اتفاق مهم بود.

«مایکل داگلاس» دوباره در نقش گوردن گکو مرد طماع و بی‌رحم آثار وال استریت ظاهر می‌شود.

او در سال 1987 با بازی در این نقش در قسمت اول فیلم موفق به دریافت جایزه اسکار بهترین بازیگر مرد شد.

کمپانی فوکس قرن بیستم که فیلم را تهیه می‌کند اعلام کرد: اولیور استون سازنده قسمت اول فیلم موافقت کرده است که کارگردانی قسمت دوم را نیز به‌عهده بگیرد. هنوز زمان تاریخ نمایش عمومی فیلم اعلام نشده است.

اگر قسمت اول فیلم درباره مشکلات اقتصادی دهه 80 آمریکا بود، قسمت دوم آن روی بحران اقتصادی شدید آمریکا در تابستان سال گذشته تمرکز می‌کند. شعار گوردن گکو در قسمت اول این بود «حرص و طمع چیز خوبی است.»

قصه قسمت دوم فیلم به بررسی و تحلیل این شعار در شرایط جدید می‌پردازد.

فیلمنامه فیلم را «آلن لوب» نوشته است که تابستان سال قبل فیلمنامه فیلم 21 را نوشت که در نمایش عمومی فروش بالایی داشت. فیلمبرداری «وال استریت2»، تابستان امسال شروع می‌شود و قرار است «شیالابوف» بازیگر جوان هم در آن حضور داشته باشد.

آخرین فیلم «اولیور استون» روی پرده سینما، فیلم شرح‌حال‌گونه «دبلیو» بود که قصه‌اش درباره زندگی «جورج دبلیو بوش» رئیس‌جمهوری آمریکا بود.

این فیلم با فروش اندک 29 میلیون دلاری خود در سطح بین‌المللی، یکی از کارهای ناموفق سینما در سال 2008 بود.

کد خبر 80310

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز