شنبه ۲۰ آبان ۱۳۸۵ - ۱۴:۰۵
۰ نفر

گروه علمی فرهنگی: نسل جدید گوشی‌های تلفن همراه که یک مرکز چندرسانه‌ای با ارتباط وای_مکس (Wi-max) هستند در حضور خبرنگارانی از سراسر دنیا معرفی شد.

به گزارش همشهری، Deluxe MITs اولین گوشی هوشمند دنیاست که بر اساس تکنولوژی وای_مکس موبایل (WiBro) ساخته شده است.

این گوشی می‌تواند با استفاده از تکنولوژی وای_مکس با کلیه وسایل دیجیتالی که از این قابلیت برخوردارند، از جمله دوربین‌های عکاسی، mp3 پلیر، کامپیوتر و نوت‌بوک و سایر وسایل ذخیره اطلاعات، ارتباط برقرار کند. مهم‌ترین ویژگی این دستگاه، قابلیت اتصال مستقیم به وب است.

این گوشی از 3 قسمت اصلی تشکیل شده که بعد از باز شدن، یکی تبدیل به مانیتور می‌شود و 2 قسمت دیگر هم صفحه کلید. این قسمت‌ها هرکدام می‌توانند در جهات مختلف قرار بگیرند.

ال‌سی‌دی این دستگاه 5 اینچ و سی‌پی‌یو آن هم 1گیگاهرتز است. این وسیله، یک هارددیسک 30گیگابایتی دارد که به همراه 256مگابایت رم، قابلیت نصب ویندوز اکس‌پی به عنوان سیستم عامل را دارد.

از دیگر امکانات این گوشی که البته در اکثر گوشی‌های همراه نسل سوم مشاهده می‌شود، می‌توان به بلوتوث، یو‌اس‌بی و دوربین 1.3 مگاپیکسلی اشاره کرد. این دستگاه می‌تواند به‌طور مستقیم با استفاده از تکنولوژی وای‌برو (WiBro) به اینترنت متصل شود و یا با استفاده از دوربین ارتباط تلفن تصویری را برقرار کند.

همچنین به دلیل نسب ویندوز اکس‌پی در این دستگاه، امکان نصب کلیه برنامه‌های تحت ویندوز وجود دارد. وزن Deluxe MITs حدود 1 کیلوگرم است.

اما این دستگاه با خود یک گوشی همراه دستی با برد 100 متر دارد که با بلوتوث به دستگاه مرکزی متصل می‌شود و پیام‌های کوتاه را جواب می‌دهد و دفترچه تلفن و نمایش‌گر شماره تماس‌گیرنده هم دارد.

این دستگاه به دلیل ویژگی‌هایی که دارد، عملا می‌تواند نقش تلفن ویدیویی، دوربین عکاسی و فیلم‌برداری، تلویزیون، mp3 پلیر، کامپیوتر و نوت‌بوک و هارد‌دیسک قابل‌حمل، را بازی کند.

پردازنده‌های اینتل مخصوص این دستگاه طراحی شده و با توجه به حجم کوچک این دستگاه، مدارهای آن طوری طراحی شده که انرژی کمی مصرف کنند تا دمای دستگاه پایین‌تر باشد. با این وجود یک فن مینیاتوری هم در این UMPC نصب شده است.

کد خبر 8031

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز