همشهری آنلاین: دولت با هدف افزایش تولید، عرضه و ساماندهی بازار مسکن آیین‌نامه ساماندهی وحمایت ازتولید و عرضه مسکن را ابلاغ کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، بر اساس آیین‌نامه ساماندهی وحمایت ازتولید و عرضه مسکن،‌ واگذاری زمین جهت اجاره به شرط تملیک صرف از طریق اشخاص حقیقی و حقوقی مشمول این آیین‌نامه به خانوار‌های تحت پوشش آنها که در زمره متقاضیان واجد شرایط هستند اعطا می‌شود.

بر اساس این آیین‌نامه، در این برنامه، واگذاری زمین به قیمت کارشناسی روز با اعمال حداکثر 30 درصد تخفیف و حداکثر 5 سال تقسیط از زمان بهره‌برداری به اشخاص حقیقی و حقوقی صورت می‌گیرد چنانچه ظرف 6 ماه پس از واگذاری زمین نسبت به آغاز عملیات احداث مسکن اقدامی صورت نگیرد وزارت مسکن و شهرسازی به استرداد آن و واگذاری به متقضایان دیگر اقدام خواهد کرد.

دولت همچنین برنامه واگذاری حق بهره برداری از زمین (به صورت اجاره ارزان قیمت 99 ساله) را اعلام کرد که بر این اساس، این برنامه واگذاری حق بهره‌برداری از زمین ویژه متقاضیان واجد شرایط بوده و از طریق واگذاری زمین‌های دارای کاربری مسکونی به متقاضیانی که در قالب اشخاص حقیقی و حقوقی ،‌تعاونی‌های مسکن و یا مشارکت‌های مدنی به صورت 3خانوار به بالا سازماندهی شده باشند اجرایی می‌شود.

بر این اساس، آماده‌سازی زمین‌های موضوع این برنامه و هزینه مربوط به آن بر عهده متقاضیان و تامین خدمات زیر بنایی و رو بنایی بر عهده دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط است.

در طرح‌های شهرسازی مربوط جانمایی خدمات روبنایی صورت گرفته و زمین آن براساس ماده 100 قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت ـ مصوب 1380- به دستگاه‌های مربوط واگذار می‌شود تا به احداث فضاهای روبنایی با اولویت در برنامه‌های خود اقدام کنند.

بر اساس این آیین نامه، حداقل زمین‌های دولتی اعطایی برای اجرای برنامه واگذاری زمین 99 ساله نباید از 95 درصد کل زمین‌های موضوع برنامه‌های سالانه تامین زمین ازجانب وزارت مسکن و شهرسازی کمتر باشد.

کد خبر 80307

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار راه و مسکن

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز