خبرگزاری دولتی «ترند» گزارش داد رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان فرمانی را درباره اقدامات مرتبط با ادامه کار ساخت جاده جدید از این کشور به ایران و پلی روی رود ارس امضا کرد.

الهام علی اف

به گزارش همشهری آنلاین، خبرگزاری دولتی «ترند» جمهوری آذربایجان گزارش داد «الهام علی‌اف» رئیس‌جمهوری این کشور فرمانی را درباره اقدامات مرتبط با ادامه کار ساخت جاده جدید از بزرگراه هورادیز-جبرائیل-زنگیلان-آق‌بند به ایران و پلی روی رود ارس امضا کرد. 

طبق این گزارش، به طور کلی، ۸.۲ میلیون دلار از صندوق ذخیره رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان که در بودجه دولتی سال ۲۰۲۳ در نظر گرفته شده برای ادامه کار ساخت جاده جدید و پل روی رودخانه ارس به اداره دولتی جاده‌ها اختصاص خواهد یافت. 

به نوشته ترند، وزارت دارایی جمهوری آذربایجان طبق بخش اول این فرمان موظف شد به میزان تعیین شده تامین مالی این پروژه را انجام دهد. همچنین کابینه وزرای دولت جمهوری آذربایجان موظف شدند مسائل ناشی از این فرمان را حل‌وفصل کنند. 

چهارشنبه چهارم آبان یک مقام ارشد جمهوری آذربایجان در شهر «باکو» گفته بود که این کشور دیگر علاقه‌ای به ایجاد کریدور زمینی از طریق ارمنستان به «نخجوان» ندارد و درعوض درباره این موضوع با ایران گفت‌وگو خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری «رویترز» ساخت کریدور بالقوه از طریق ایران که هم مرز با ارمنستان و جمهوری آذربایجان است می‌تواند به کاهش تنش‌ها در منطقه  کمک کند.

طبق این گزارش، «حکمت حاجی اف» مشاور ارشد سیاست خارجی الهام علی‌اف گفت: «باکو هیچ برنامه‌ای برای تصرف زنگزور نداشته است. بعد از اینکه دو طرف (باکو و ایروان) در مورد افتتاح این کریدور به توافق نرسیدند، این پروژه جذابیت خود را برای ما از دست داد. ما می‌توانیم این پروژه را با ایران انجام دهیم».

کد خبر 802907
منبع: فارس

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
    3 1
    سخنان علی اف اعتبار ندارد فعلا هم وعده داده نه عمل.
  • سیاوش IR ۱۵:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
    3 0
    چی شد علی پوف از قدقد واسه ایران و ایرانی افتادی تازه فهمیدی اسراییل و امریکا پرتن خاک بر سر ایرانی که باز طرفداری میکنه از اذربایجان و ترکیه و اسراییل و انگلیس و امریکا حالا فهمیدید قدرت نظامی ایران با وجود ارتشیای با غیرت سپاهیای دلاور نیرو انتظامی و مرزبانی جان بر کف چقدره که پوزه هر حرافیرو به خاک میماله
  • IR ۱۷:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
    3 1
    سرجاده بایک دوربرگردان از اسراعیل بطرف ایران امد زنده باد فلسطین