سفیر جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان در اظهاراتی که واکنش باکو را به همراه داشت، بر حفظ حقوق ارامنه ساکن قره باغ کوهستانی تاکید کرد.

ارمنستان-آذربايجان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، به گزارش منابع خبری، «مهدی سبحانی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان روز یکشنبه بر اهمیت احترام به حقوق ارامنه در قره باغ کوهستانی تاکید کرد.

این دیپلمات ایرانی با بیان اینکه ایران تمامیت ارضی ارمنستان و جمهوری آذربایجان را بر اساس مقررات بین‌المللی به رسمیت می‌شناسد، بر اهمیت حفظ حقوق مردم در قره باغ کوهستانی تاکید کرد.

سبحانی در سمت‌های دبیر دوم سفارت جمهوری اسلامی ایران در باکو، معاون سفیر در اوکراین، معاون سفیر در ترکمنستان، سرکنسول در کراچی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در سوریه، معاون مدیرکل غرب آسیا و مدیر کل راهبردی وزارت‌ امور خارجه خدمت کرده است.

به دنبال این اظهارات، جمهوری آذربایجان سخنان سبحانی را تحریک آمیز خواند. به گزارش خبرگزاری «ترند نیوز» «آیخان حاجی زاده» سخنگوی وزارت خارجه جمهوری آذربایجان گفت: «از ایران انتظار داریم از چنین اقداماتی که با روح روابط ما ناسازگار است جلوگیری کند. ما موضع سفیر ایران را علیه تمامیت ارضی و حاکمیت کشور و تحریک آمیز می‌دانیم.»

این در حالی است که ایران بارها بر حل مسالمت آمیز تنش‌ها بین باکو و ایروان تایکد کرده است. وزیر امور خارجه ایران اخیرا در نشست وزرای خارجه فرمت ۳+۳ در تهران گفت: «جنگ در قفقاز جنوبی اکنون پایان یافته و نوبت صلح، همکاری و پیشرفت فرارسیده است.»

«حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران درباره نشست وزرای خارجه فرمت ۳+۳ عنوان کرد: «اجلاس وزرای امور خارجه کشورهای فرمت ۳+۳ جهت بررسی تحولات قفقاز جنوبی در تهران برگزار می‌شود.»

کد خبر 806783
منبع: فارس

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 17
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 20
  • CA ۲۱:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۱
    18 20
    سبحانی در ارمنستان جو گرفته چیزی گفته
  • IR ۲۲:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۱
    16 11
    در پاسخ به شبکه ANT TV تلویزیونی ماهواره ای در جمهوری آذربایجان سگ دست نشانده آمریکا جنایتکار/ در این مدت 37 روز به خاطر تجاوزات جنایات وحشیانه، وحشی گری و غیرانسانی اسرائیل و آمریکا بیش از 1.5 میلیون نفر در غزه آواره شده‌اند. سکوت برخی کشورها در برابر جنایت اسرائیل و آمریکا مایه تأسف است نتانیاهو با حمایت همه جانبه آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان و در سایه سکوت بی شرمانه سازمان های بین المللی در غزه مرتکب جنایت جنگی و کشتارجمعی می‌شود. وزیر جنگ اسرائیل با حمایت همه جانبه آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان و در سایه سکوت بی شرمانه سازمان های بین المللی در غزه مرتکب جنایت جنگی و کشتارجمعی می‌شود ارتش اسرائیل با حمایت همه جانبه آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان و در سایه سکوت بی شرمانه سازمان های بین المللی در غزه مرتکب جنایت جنگی و کشتارجمعی می‌شود.
  • IR ۲۲:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۱
    15 10
    دلیل و علت اهانت، توهین، بی احترامی و خیانت مجری شبکه ANT TV تلویزیونی ماهواره ای در جمهوری آذربایجان به حکومت نظام جمهوری اسلامی، دولت و مسئولان چیست؟ و سوال اینجاست که پس چرا دولت، مسئولان و نمایندگان در مورد دخالت و مداخله مجری شبکه ANT TV تلویزیونی ماهواره ای در جمهوری آذربایجان در امور داخلی ایران هیچ کاری، اقدامی و اعتراضی نمی کنند و سکوت اختیار کرده اند؟
  • IR ۲۲:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۱
    13 12
    دوستان شبکه ANT TV تلویزیونی ماهواره ای جمهوری آذربایجان حامی اصلی تروریسم، القاعده، داعش، تکفیری ها و سایر گروه های تروریستی هستند. دوستان شبکه GUNAZ TV تلویزیونی ماهواره ای جمهوری آذربایجان حامی اصلی تروریسم، القاعده، داعش، تکفیری ها و سایر گروه های تروریستی هستند.
  • IR ۲۲:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۱
    12 10
    شبکه ANT TV تلویزیونی ماهواره ای در جمهوری آذربایجان در امور داخلی ایران را ندارد شبکه ANT TV تلویزیونی ماهواره ای در جمهوری آذربایجان حق ندارد در امور داخلی ایران دخالت و مداخله کند.
  • IR ۲۲:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۱
    17 8
    خبرنگار جمهوری آذربایجان در اروپا حق ندارد در امور داخلی ایران دخالت و مداخله کند.
  • IR ۲۲:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۱
    23 11
    هیچ اعتمادی به جمهوری آذربایجان نداریم
  • IR ۲۲:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۱
    15 7
    اوکراین علیه مسکو و دیگر شهرهای روسیه از پهپاد های ساخت آمریکا، کشورهای اروپایی، ترکیه و اسرائیل استفاده کرده است و هنوز هم استفاده می کند. آمریکا بزرگ‌ترین مانع پایان جنگ اوکراین است. غرب بزرگ‌ترین مانع پایان جنگ اوکراین است. ناتو بزرگ‌ترین مانع پایان جنگ اوکراین است. ترکیه بزرگ‌ترین مانع پایان جنگ اوکراین است. رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه بارها در رسانه های اعتراف و اعلام کرده است که ناتو تسلیحات مورد نیاز داعش را تامین می کند. کشورهای ناتو و مزدورانشان از سال 2001 تاکنون عامل اصلی جنگ در افغانستان هستند. کشورهای ناتو و مزدورانشان از سال 2003 تاکنون عامل اصلی جنگ در عراق و لیبی هستند. کشورهای ناتو و مزدورانشان از سال 2011 تاکنون عامل اصلی جنگ در سوریه هستند. کشورهای ناتو و مزدورانشان از سال 2015 تاکنون عامل اصلی جنگ در یمن هستند.
  • IR ۲۲:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۱
    9 7
    در پاسخ به شبکه ANT TV تلویزیونی ماهواره ای در جمهوری آذربایجان سگ دست نشانده آمریکا جنایتکار 1 - آمریکا جنایتکار به همراه غرب جنایتکار به اسم مبارزه با تروریسم، القاعده و طالبان از سال 2001 تاکنون و در سایه سکوت بی شرمانه سازمان های بین المللی خیانتکار در سراسر منطقه مسلمانان را قتل عام می کنند، جنایت می کنند، آدم می کشند و هم دست به اقدامات تروریستی می زنند و همچنان نیز ادامه می دهند. 2 - آمریکا جنایتکار به همراه غرب جنایتکار به اسم مبارزه با تروریست های داعش از سال 2011 تاکنون و در سایه سکوت بی شرمانه سازمان های بین المللی خیانتکار در سراسر منطقه مسلمانان را قتل عام می کنند، جنایت می کنند، آدم می کشند و هم دست به اقدامات تروریستی می زنند و همچنان نیز ادامه می دهند.
  • IR ۲۲:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۱
    10 9
    در پاسخ به شبکه ANT TV تلویزیونی ماهواره ای در جمهوری آذربایجان سگ دست نشانده اردوغان و نتانیاهو نیروهای مسلح جمهوری آذربایجان به همراه نیروهای ترکیه با پهپادهای ساخت ترکیه و اسرائیل در قره باغ کوهستانی نظامیان ارمنستان را قتل عام کردند
  • IR ۲۲:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۱
    7 7
    در پاسخ به شبکه ANT TV تلویزیونی ماهواره ای در جمهوری آذربایجان سگ دست نشانده اردوغان و نتانیاهو/ ترکیه رسما از سال 2011 تاکنون از تروریسم، القاعده، داعش، تکفیری ها و سایر گروه های تروریستی حمایت می کند و همچنان نیز ادامه می دهد.
  • IR ۲۲:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۱
    12 14
    پس حق وحقوق بیش یک میلیون مسلمان اذربایجانی رانده شده ازارمنستان چه خواهد شدآقای سبحانی؟که هنوزخانه هاو روستاهای اذربایجانیهادرزنگزورغربی خالی ازسکنه است؟
    • ناشناس IR ۰۹:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
      13 7
      حق و حقوق سر جایش اما نمی شود مرز بین المللی و حقوق ارامنه را نادیده گرفت
  • َشیوا IR ۰۸:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
    6 5
    آخرالزمان وقتیه که حرف حق را برنمی تابند.
  • مغانلی IR ۱۰:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
    11 16
    آقای سبحانی راجب حقوق(اجرای اصل 15 قانون اساسی یا همان تحصیل به زبان مادری) تورکهای ایران هم اظهار نظر بده.
  • مسعود IR ۱۲:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
    5 10
    چرا خبر را تحریف شده میگید؟ آقای سبحانی گفته بودند ارامنه قره باغ حق تعیین سرنوشت دارند و بر علیه تمامیت ارضی جمهوری آذربایجان سخن راند.
  • محمدعلی IR ۱۶:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
    5 4
    حکومت آذربایجان ۹ ماه تمام ۵۰۰ هزار نفر. در قرن باغ محاصره کرد و مانع رسیدن هر چیزی به آنها شد