محسن پیرهادی،رئیس فراکسیون مدیریت شهری مجلس تامین اعتبار و به سرانجام رساندن توافق خرید واگن از چین را گامی بزرگ در ارایه خدمات مطلوب به شهروندان و بهسازی ناوگان حمل و نقل درون شهری دانست.

محسن پيرهادي

به گزارش همشهری آنلاین، رئیس فراکسیون مدیریت شهری مجلس با بیان اینکه توسعه حمل و نقل عمومی از جمله حقوق شهروندی مهجور مانده در کلانشهرهاست، تاکید کرد: توسعه حمل و نقل درون شهری ضرورتی که اگر مورد توجه قرار گیرد به عاملی برای کاهش چالش‌های محیط زیستی و شهرنشینی تبدیل می‌شود و رضایتمندی شهروندان و توسعه متوازن شهر هم را هم درپی خواهد داشت.

به گفته پیرهادی برداشتن موانع مالی از مسیر توسعه حمل و نقل عمومی و اختصاص بودجه  و بستر مناسب برای ارتقای این ناوگان و همراهی دولت برای ارتقا این سیستم از جمله ضروریات توسعه حمل و نقل عمومی است که پیامدهای مثبت محیط زیستی و شهرنشینی آن خواهد شد.

‌پیرهادی  در همین راستا  با تقدیر از تلاش شهرداری تهران برای حصول قرارداد خرید ۷۹۱ واگن مترو گفت: متاسفانه به دلیل انفعال مدیریت شهری در سالهای گذشته وتحریم ها حصول این توافق در ۷ سال گذشته معطل مانده بود و وضعیت مترو پاسخگو و در خور شهر تهران نبود.

او افزود:خوشبختانه سفر اخیر شهردار محترم تهران به چین که منجر به اجرایی شدن و افزایش میزان ظرفیت این قرار داد معطل مانده شد ،گامی اثر بخش در ساماندهی مترو است که ظرفیت حمل و نقل مترو تهران را ۲ برابر می‌کند و با خدمت رسانی وسیع تر به شهروندان حتما بر میزان وحجم ترافیک درون شهری اثر گذار خواهد بود.

رئیس فراکسیون مدیریت شهری مجلس با بیان اینکه اجرایی شدن قرارداد تهران – پکن حاصل تلاش مسئولانه و بی وقفه مدیریت شهری است،ادامه داد:بهسازی و نوسازی ناوگان حمل و نقل داخلی و عزم جدی شهرداری تهران که با همراهی و مشارکت وزارت کشور وسازمان شهرداری ها میسر شده اقدامی مثبت و کم نظیر در مدیریت شهری بویژه در سالهای اخیر است چرا که تحریم ها موانع و مشکلات عدیده ای برای نگهداشت و توسعه ناوگان حمل و نقل داخلی ایجاد کرده بود.

 او گفت: باید به مدیریت شهری برای حصول این توافق امید بخش دستمریزاد و به دولت سیزدهم برای تامین اعتبار خرید این واگن ها خدا قوت گفت.

کد خبر 802792

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مجلس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
    1 0
    مگه ایران واگن سازی نداره ؟بردگی نوین مدرن ،نفت را مفت بدهید