همشهری آنلاین: سی سال حضور موثر آیت‌الله جوادی در برنامه‌های صدا و سیما مورد تجلیل قرار گرفت

به گزارش واحد مرکزی خبر، در خجسته میلاد با سعادت حضرت زینب کبری (س) و همزمان با سی امین سالگرد شهادت استاد مرتضی مطهری از سی سال همکاری مستمر آیت الله جوادی آملی با صدا و سیما تجلیل شد.

در این  مراسم معنوی که  با حضورجمعی از مردم متدین قم،علمای برجسته وطلاب حوزه علمیه، اساتید دانشگاه، مدیران ومسئو لان دستگاههای اجرایی، معاونین وتعدادی از مدیران صدا وسیما برگزار شد، رئیس سازمان صدا و سیما با گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید مرتضی مطهری از 30 سال همکاری متواضعانه آیت الله جوادی آملی با صدا و سیما  به نمایندگی از مخاطبان رسانه ملی تشکر کرد.

ضرغامی در این مراسم بابیان ویژگی‌های منحصر بفرد این عالم بزرگ گقت: جامعیت ابعاد شخصیتی ایشان به گونه‌ای است که علما و شخصیت‌های بر جسته‌ی حوزه و دانشگاه طی نشست‌هایی صر فا گو شه‌ای از آن را تو صیف کنند و ما از این جلسه از تواضع، تعامل و همکاری عالمانه و خالصانه‌ی ایشان و ایجاد طراز شایسته‌ی  جمهوری اسلامی ایران در امور معارفی رسانه‌ی ملی تقدیر می‌کنیم.

رئیس رسانه‌ی ملی افزود: زحمات گسترده ایشان در طول سال‌های گذشته در حوزه دروس قرآنی برای ما مغتنم بوده است و سبب ارتقاء سطح مباحث مذهبی و معارفی در صدا و سیما شد.

وی مقام و شأن قرآنی آیت الله جوادی آملی را مثال‌زدنی خواند و گفت خوشبختانه با حضور شایسته‌ی  مستمر ایشان در سی  سال گذشته با صدا و سیما، تراز  جدیدی در برنامه‌های معارفی صدا وسیما ایجاد شد.

رئیس رسانه ملی با اشاره به جایگاه علمی آیت الله جوادی آملی به سوابق سیاسی و مبارزاتی وی قبل و بعد از انقلاب اشاره کرد و افزود: این عالم روحانی که بیش از 50 سال وجودش گرما بخش حوزه‌های علمیه است برای دفاع از حقانیت اسلام در رژیم گذشته بارها توسط ساواک دستگیر و مورد آزار و اذیت قرار گرفت.

ضرغامی حضور همیشگی آیت الله جوادی آملی در صحنه‌های مختلف پس از پیروزی انقلاب اسلامی را یاد آور شد وگفت: اشتغالات علمی آیت الله جوادی آملی هرگز مانع فعالیت‌های ارزشمند سیاسی واجتماعی ایشان در قبل و بعد از انقلاب نشد و ابلاغ پیام تاریخی حضرت امام (ره) به گورباچف و قرائت با صلابت  پیام مقام معظم رهبری در کنگره هزاره ادیان در نیویورک حاکی  از جایگاه والای  علمی  ایشان در جمهوری اسلامی است.

رئیس رسانه ملی در ادامه گفت در سال 87 ، 65000 دقیقه از درس‌ها و بحث‌های آیت الله جوادی آملی از شبکه‌های مختلف درون و برونمرزی صدا و سیما پخش شده است که به طور میانگین بینندگان و شنوندگان رسانه ملی روزی 3 ساعت از بیانات تاثیر گذار این استاد ارجمند بهره‌مند شده‌اند.

آیت الله جوادی آملی نیز در این مراسم  طی سخنانی ضمن تشکر از قدر‌دانی و قدر شناسی رئیس ومدیران رسانه‌ی ملی گفت: خود را شایسته‌ی این توصیفات نمی‌دانم.

وی بسط و آموزش معارف دین و آموزهای قرآن را  وظیفه‌ای  همگانی دانست و افزود: وظیفه صدا و سیما در نظام جمهوری اسلامی ایران مهم، خطیر و حساس است و  تلاش همه ما باید معطوف به تقویت صدا و سیما برای سوق دادن  بیشتر جامعه به سمت معنویت باشد.

آیت الله جوادی آملی لزوم توجه بیش از پیش به صدا وسیما و بر طر‌ف کردن کمبودهای این دستگاه را خاطر نشان کرد و افزود: با بر طرف کردن کمبود‌ها است که میتوان سریعتر به مقصد رسید و تحقق اهداف فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در گرو تولید پیام‌های  است که صدا و سیما با استفاده از عالمان دین و دانشمندان آشنا به احکام اسلامی تولید و به مخاطبان خود ارائه می‌دهد .

آیت الله جوادی آملی در ادامه به شخصیت استاد شهید مطهری اشاره کرد و با عنوان این مطلب که آن شهید بزرگوار از مفاخر دینی و علمی عصر ماست افزود: شهید مطهری متفکری آزاد اندیش بود که به دلیل داشتن پایگاه فکری و تسلط وی بر احکام اسلامی   نظریه‌های مکاتب مختلف را مطالعه و با شجاعت تمام نقد می‌کرد.

وی پاسخگویی به شبهات را از ویژه‌گی‌های آن شهید بزرگوار عنوان کرد و افزود: شهید مطهری که دانشمندی مسلم در علوم مختلف عقلی و نقلی بود  و  در بالا ترین جایگاه علمی قرار داشت هیچ گاه نو جوانان و جوانان را فراموش نکرد واین الگویی برای همه‌ی ماست که در آگاه کردن جامعه همه‌ی اقشار را در نظر بگیریم.

کد خبر 80262

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز